Röd klänning på midsommar!

Jag fick färdigt den röda klänningen lagom till midsommar. Jag klantade mig rekordmycket dock så innan den blev färdig hann det bli en hel del ändringar, nödlösningar och svordomar. Det största felet var att jag inte ritade färdigt mönstret ordentligt så livet matchade kjolen, utan tänkte glatt att det fixar jag på "frihand" sen. Det ska jag aldrig göra om, för det blir bara mer besvär och när en sak blir fel uppkommer det ofta fler fel till följd av det. Merjobb med andra ord.....


 


Men, men slutresultatet blev ju fint iallafall. Jag ska för att övervinna irritationen över att gjort lite fel, se över mönstret och sy en likadan klänning och göra den rätt från början så man slipper "jokla" allt eftersom. Jag tror det kommer bli ytterligare en rutig klänning, för det är ju så fint, den här gången i det rosa/beige-rutiga bomullstyget som jag beställde för längesedan och som legat och väntat på att bli uppsytt.





Jag gillar speciellt fickorna, det blev en fin touch med banddekorationen och så är det ju praktiskt med en liten ficka eller två....Jag ska även sy ett skärp med vitt skärpspänne så det matchar klänningen. Men det hann jag inte göra färdigt till idag så det får bli till en annan gång....





Det känns extra fint med en tunn underkjol i bomull med en vacker spets som tittar fram ibland. Mysigt och sött!


Glad midsommar!


I finaly finished the red cottondress and allthough I made som really silly mistakes along the way that messed up some things it turned out quite nice. I think that I will make another dress just like it and look over the pattern to correct the misstakes I made. Love the pockets especially and together with a cottonpetticoat with a pretty lacetrim the dress feels sweet and rather cosy. And it's always nice to feal cosy.



Kommentarer
Postat av: Pinupdeluxe

vilken härlig blogg du har!

2010-06-28 @ 14:09:17
URL: http://pinupdeluxe.blogg.se/
Postat av: Erika

Jättefin klänning! Perfekt för midsommar!

Oh, det är så frustrerande när man tänker gena lite och sen inser att det blev en rejäl sen-väg. Men nu ver du ju i alla fall vad som behöver ändras...



Ha det fint!

2010-06-28 @ 14:27:15
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Pinupdeluxe

Åh, tackar så mycket. Vilken fin komplimang!!!



Erika

Tack, ja den har redan blivit en favorit. Klänning är härligt. Jo, visst, det är så typiskt när man tror man ska bli färdig fort också....väldigt typiskt..



2010-06-30 @ 23:47:32
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0