Franska krämer...

Jag testar ju tillbaka hit och dit i sökandet efter den perfekta ansiktskrämen. Lumene var inget för mig visade det sig och det gäller att göra egen kräm så har jag insett att jag är bättre på krämer till kroppen än till ansiktet....

Efter en hel del forskande om diverse olika märken tyckte jag att produkterna från det franska märket Vichy lät bra. Det viktigaste för mig var att de inte innehöll mineraloljor. Vilket Vichys grejer inte gör. Det är dessutom ett gammalt märke, grundat på 30-talet tror jag, med produkter baserade på det friska källvattnet från Vichy, oh lá lá...Det låter ju bra, fransmännen verkar sitta inne på en del kunskap om skönhet....

Jag köpte krämen Aqualia Thermal för någon månad sedan, både i light versionen och rich. Den lättare använder jag som dagkräm och den lite tyngre som nattkräm, båda är verkligen jättehärliga. Fullproppade med fukt har de verkligen räddat min hy från denna långa vinters kyla som annars hade torkat ut den totalt. På bara några veckor har hyn fått en annan lyster och spänst så jag kan minst sagt säga att jag är nöjd med mitt köp. Det är skönt när man äntligen hittar ett alternativ som funkar, härnäst tänkte jag testa ögonkräm från samma märke. Det är nog dags att börja med det nu, bäst att börja bekämpa rynkorna redan innan de kommit.....




 


Kommentarer
Postat av: Ninni

Vichy är ett jättehärligt märke, jag har aldrig blivit besviken på dem. De doftar så himla gott också. Har du testat deras deo? Om inte - gör det!

2010-02-25 @ 21:17:57
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åh, ja de är verkligen fina...känns lyxiga trots att de inte är så dyra..tror jag ska prova bodylotionen snart med så kan man dofta gott överallt. ;)

2010-02-27 @ 18:14:53
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Så vilket är bäst? Dermalogica eller Vichy? Är dags att prova något nytt känner jag. Funderar på att göra ansiktsbehandling på en dermalogicasalong.

2010-03-01 @ 22:24:58
Postat av: Olivia

Åh, jag har ju gillat Dermalogica massor förr, men så verkar jag ha blivit lite överkänslig mot några av deras grejer, fick röda utslag helt plötsligt. Vichy är väldigt bra alternativ tycker jag, väldigt mkt billigare men ändå hög standard...Så jag skulle nog säga att jag föredrar Vichy, men Dermalogica är inte dåligt det heller....men köp för all del inte Dermalogica-produkter på salong, utan kolla på nätet..myyyycket billigare då...jag gillar den här aqualia-serien jättemkt, mkt fukt, bara 4%fett, hade för fet kräm förut, för jag trodde jag behövde det, men verkar som det gav mig orenare hy än jag behövt ha. för det har blivit jättestor skillnad, mkt mindre finnar och så..tummen upp

2010-03-02 @ 17:56:46
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Vilken av light och rich kan du rekommendera mest? Jag har använt rich året runt i över ett år men den tenderar att lägga sig som en "hinna" runt, precis som att allting inte tas upp av huden. bBli alldeles fet utanpå så jag måste torka bort överflödet efter ett tag. Får även finnar. MEN samtidigt har jag torr hy så jag vet inte om 5% (light) är för lite fett för att det torra ska försvinna. Hur är din hy och hur är light på dig? :)

2011-12-15 @ 10:39:45
Postat av: Olivia

Johanna

Hmm, jag använder själv light på sommaren och nu har jag precis övergått till Rich. tycker de är relativt lika bara det att den andra är tyngre, men om du känner att du blir fet skulle jag nog hellre tagit den tunnare varianten..



Det kan ju vara så också att den är för fet men för lite fukt i. Själv har jag väldigt känslig hy, reagerar genom att bli rödflammg av en del krämer. Är kanske inte helnöjd med de här vad gäller fukt. för jag känner att riche inte är tillräckligt fuktgivande för nu när kylan kommit får jag en del torra ställen och ibland lite stramande känsla... men eftersom jag tål dem har jag fortsatt använda dem. det är mest när det är kallt som de inte ger tillräkligt fukt. på sommaren tycker jag light funkar jättebra. Det är en djungel därute och jättesvårt att hitta den optimala krämen, innan de här använde jag ju vichy och gillade den där aqualia (väldigt bra återfuktning) men sen blev jag överkänslig mot den så jag var tvungen att byta :(. om du tror du tål den skulle du ju kunna testa den, gå till ett apotek och be om prover, de brukar vara givmilda med sånt.:)

2011-12-17 @ 16:59:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

oj, såg ju just att det var vichy du frågade om.. :) hehe. jag har bytt igen, till La roche posay, det var dem jag svarade om ju.. jag tyckte nog när jag använde Vichy att den lätta varianten räckte eftersom de gav så mkt fukt..men om du inte gillar Vichy, prova La roche posay, tycker det funkar hyfsat iallafall.. :)

2011-12-17 @ 17:01:34
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0