The pacific...

Ikväll är det dags att bänka sig i soffan för klockan 21.00 visar Svt första delen av The Pacific. HBOs andra del i satsningen om Andra Världskriget, första delen var kanske som bekant Band of Brothers. The Pacific utspelar sig (som man kanske kunde ana av namnet) till största delen i Stilla havet och man får följa några amerikanska soldater genom deras upplevelser i kriget mot japanerna. Jag gillade Band of Brothers när den kom och har således stora förhoppningar på The Pacific också och HBO gör ju oftast bra serier så jag tror inte jag skall bli besviken. Mycket krig och hemskheter förmodligen, men har man tur kanske det kommer lite klädesinspiration också, och då menar jag inte soldatuniformer och hjälmar och sånt.....




Kommentarer
Postat av: Betty Lou

Har tänkt se den hela sommaren men jag jobbar typ jämnt.

2010-12-29 @ 19:41:25
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

Jag har haft den i filmlistan (på lovefilm) ett tag också utan att den kommit, så det var ju bra att den kom på tv. Det är bra med julveckorna, mycket bra på tv. :)

2010-12-31 @ 14:04:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag såg " Från härifrån till evigheten" häromdagen.

Det är WW2,Hawai,grupptryck, moral,kärlek.

Frank Sinatra gör sitt livs roll och så den där kyssen på stranden...ååååååh. Lovely.

2011-01-04 @ 10:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0