Ålderssmart...

När jag för några veckor sedan fick hem min senaste Dermalogica-beställnig från Jersey Beauty Company fick jag en hel del prover på Dermalogicas Age Smart-serie. Det är ju en bra grej när man beställer därifrån att man alltid får massa prover, i och för sig så gagnar det ju dem själva hyfsat mycket med tanke på vad köpsugen man blir när man får prova något nytt och bra.

De prover jag fick den här gången var:

Skin Resurfacing Cleanser
En dubbelverkande rengörare som exfolierar samtidigt som den rengör och förbättrar hudens struktur. Jag tyckte den var bra, mjölkig och lätt i konsistensen, med en lite stark doft kanske. Det märktes att den exfolierade och huden kändes faktiskt slätare efteråt men den var lite för skarp för mig just nu. Nu använder ju jag Essential Cleansing Solution i vanliga fall och jag tycker nog lite bättre om den just för att den känns så mycket mildare. Men för en hy som inte är lika känslig som min tror jag den är utmärkt speciellt om man vill ha en liten uppfrächning i hyn. Kan nog fungera bättre för mig under sommaren, då hyn inte är lika känslig, men då får man vara noga med solskyddsfaktor efter användning på morgonen.

Multivitamin Thermafoliant
En kraftfull värmande peeling som polerar hudytan samtidigt som den konditionerar på djupet och motverkar förtidigt åldrande. Den här peelingen var inte så mycket för mig, eftersom den var rätt kraftig i peelingen fick jag verkligen ta det försiktigt för att den inte skulle ta för mycket. Men huden kändes väldigt fräsch och slät efteråt så för någon med mindre känslig hud som vill ha en fräsh peeling är den nog bättre. Jag föredrar min Daily Microfoliant som peelar men på ett mycket mildare och skonsammare sätt.

Multivitamin Powerfirm
Den här har jag använt förut och gillat. Det är en lite uppstramande ögongel som tar bort torrhetsrynkor och förbättrar elasticiteten i huden runt ögone och läppar. Nu vet jag inte om jag tycker den stramar upp så mycket, men jag kanske har för få rynkor för att det ska märkas än. Men jag tycker iallafall det är en skön ögonkräm som känns mycket återfuktande och trevlig att ta på på morgonen innan make-up.

Renewal Lip Complex
Det här var min favorit bland proverna. Ett läppbalsam som ger en intensivkur för torra läppar, den motverkar läpprynkor och förbättrar hudstrukturen. Och ger en konditionerande effekt som varar i flera timmar och den kan även användas som utslätande behandling innan läppstift. Jag tycker faktiskt jag märker lite skillnad på läpparna, hade hyfsat torra läppar innan. Men det här läppbalsamet hjälpte väldigt bra, kändes skön på och höll sig väldigt länge, behövde vara applicera två gånger per dag ungefär, morgon och kväll. Den luktar dessutom väldigt gott, lite bärigt som svartvinbär eller liknande.




(bild kommer från dermalogica.se)

Kommentarer
Postat av: betty lou

härligt med prover och tack för tipset om sidan. var in där för några månader sen men glömde spara länken och glömde bort den ganska fort. ska beställa snart, min hudkräm börjar ta slut och den var ganska billig där. har beställt från strawberrynet innan men nu är dollarn så hög så man kan inte fynda

2009-03-06 @ 12:32:45
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Jag älskar den sidan, väldigt bra service och snabba leveranser men framförallt bra priser, annars hade man ju blivit bankrutt om man skulle försöka handla dermalogica till fullpris.

2009-03-06 @ 21:03:28
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0