Makens morfar....

Nu är jag hemma igen efter en lång helg i Götet. Trött och sliten, men hemma iallafall och det är rätt skönt. Ska ägna hela dagen åt diverse pyssel i syrummet. Det är mycket att stå i såhär i juletider...

Så bär det iväg till Stockholm igen till helgen. Det känns som vi alltid är där. Men morfar T. måste ju få sin julklapp och lite fika-time med sitt favoritbarnbarn och fru. Han är nog en av världens bästa farbröder, han är så snäll och rar. Det är härligt att kunna få låna makens morfar eftersom jag inte har någon egen längre. Jag bävar för den tiden som ofrånkommligt måste komma då han inte är lika pigg längre, han är ju trots allt snart 95 år gammal. Det är lite lustigt att tänka att under den tiden som jag gillar bäst stilmässigt, alltså 1940-50-talet var han redan medelålders....Visst var han en tjusig och ståtlig karl, det är han faktiskt fortfarande. Han vet vad han vill och är envis som bara den...Mormor D. är tjusig hon med. Jag gillar speciellt hennes jacka och hatt på det sista kortet. Undrar just hur det var för ett ungt par i Stockholm under slutet av 30-talet då de här bilderna var tagna.....

 

 



Kommentarer
Postat av: N

Ville bara säga att hela din blogg, ditt sätt att skriva, din personlighet ger mig ett mycket behagligt lugn. Du inspirerar mig verkligen. Härligt att se att det finns bloggare som har något innanför pannan! <3 !

2009-12-09 @ 20:18:48
Postat av: Olivia

OJ! Men, vilken fin komplimang..Hehe, och jag som trodde att jag bara hade typ 5 läsare.....Det är trevligt att kunna inspirera, jag hoppas att jag fortsätter med det. Jag ska verkligen försöka :)

2009-12-09 @ 21:46:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0