jeanskjol med hög midja...

I går sydde jag färdigt min jeanskjol med hög midja och hängslen. Den blev riktigt bra, idag använde jag den för första gången och kände mig rikigt snygg (Vilket ibland kan kännas bortkastat ute i en stuga på landsbyggden, men vafan, det är ju trevligt att vara fin även till vardags.) Den är i stretch så jag sydde in ett slags liv på insidan i ett stramt bomullstyg för att den bättre skall hålla formen, det blev riktigt snyggt må jag säga. Det är skönt att ha kjolen tight sådär upp till bysten, känns som man blir påmind lite av att hålla hållningen rak och snygg. Man blir ståtligare helt enkelt. Det jag håller på med nu är en söt blus i gult bardotrutigt bomullstyg med dockkrage. Den blir kanske färdig imorgon och jag tror bestämt att den kommer passa mycket bra ihop med nya kjolen. (Jag har även påbörjat en kjol i samma modell fast i ett hallonrött bomullstyg, det är till att ha många järnn i elden.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0