rödprickig duk med spets...

image90


Idag sydde jag lite på förmiddagen, tänkte sy mig en scarf att ha om håret av det härliga prickiga tyget som jag beställt. Men när jag tog på mig den visade det sig att tyget var för glatt (och inte blev jag glad av det) för tillsammans med mitt hår som är rätt glatt det med så stannade den inte kvar där den skulle och det såg inte alls så lantligt mysigt ut att ha på sig som jag fantiserat om. Men så slog det mig en snilleblixt, jag gick ned till sybehörsaffären precis nedanför vår lägenhet och köpte lite bomullsspets och voilá, en söt prickig duk! Den blev faktiskt jättefin som duk, det enda är att jag måste nog köpa mer rött tyg så jag kan klä om dynan i köksoffan, för som det är nu matchar det inte alls. Men även ett eklektiskt kök kan vara ett sött kök, det får jag intala mig.

(I morgon ska mäklaren komma och kolla på lägenheten som förberedelse för framtida försäljning, får hoppas att hon blir imponerad i min fina prickiga duk.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0