Dermalogica treatment foundation...


Jag har precis börjat använda Dermalogicas foundation (nyans 1g passade perfekt), har inte haft foundation på länge. Man kan säga att jag varit sökande, för jag tycker oftast att det inte känns så fräscht med foundation i ansiktet. Har använt mig av Sheer tint spf 15 ett långt tag nu. Som färgad dagkräm är den super men jag kände att det var dags att avancera till ett tyngre artilleri. Var inne på den där "mineral-make-linjen" ett tag men jag tror jag kommer överge det helt. Gillar faktiskt inte tanken på foundation i puderformat.

Jag gillar Dermalogicas foundation, lite svår applicerad kanske, hade lite problem med medföljande svamp, föredrar helt klart fingrarna. Man får mer kontroll så tycker jag. Den är lätt täckande och resultatet ser naturligt ut. Ett minus är att efter några timmar ser ansiktet lite lite glansigt ut, men det är så lite så det stör jag mig inte på, hellre det än att se matt ut men känna sig torr och stram. Den luktar gott, det vill säga nästan ingenting och förpackningen känns fräsch, som en förlängning av den dagliga hundvården. Jag är jättenöjd och kommer nästan garanterat fortsätta använda den varierat med Sheer tint givetvis, den är för bra för att bli lagd åt sidan.




Bilden kommer från jerseybeautycompany

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0