tatueringar.....

Så var det det där med tatueringarna....Måste berätta hela historien. I början av sommaren bokade jag tid på Rebtattoo vid Sveaplan i Göteborg för att göra två körsbär på vardera ben, iallafall så kom jag dit, tatueraren var sen, så jag fick gå ut och vänta i en timme. Nåväl det där med att vänta är ju rätt så vanligt med tatuerare så det var lugnt, lite irriterande men som sagt, något man får räkna med typ (så är det ju nästan alltid)..... När det väl var min tur så fixar vi i ordning stilen på tatueringarna och han börjar förbereda. Samtidigt som massa andra tatuerade snubbar flänger runt i hela studion, kändes som en lekstuga för 30-någonting killar med för lite att göra, verkligen inte seriöst. Men men, tänkte jag. Ska ju vara lite rock 'n' roll med tatueringar. Iallafall, så gjorde han mina tatueringar och plastade in mig. Jag betalade och gick, glad i hågen. Men sen när jag kom hem så kollar jag genom plasten och ser rött på ena sidan av körsbäret. Hm, tänkte jag ångestladdat, är nog bara en liten rodnad, det går nog över om några dagar..Dagarna gick och jag stirrade på tatueringen varannan timme för att se om det röda hade lagt sig....

Det gjorde det inte.......


JÄKLAR! tänkte jag, vad irriterande dåligt. Så jag gick tillbaka och klagade men möttes av en otrolig nonchalant attityd, han bad inte ens om ursäkt utan föreslog att han kunde rita lite orange skuggning runt om. (I don´t think so!!!!) Nej usch, var jätteledsen och kände mig nästan lite kränkt....Iallafall så föreslog min älskade man, ljushuvudet i vår familj, att jag skulle gå och rådfråga No Fear Tattoo borta i vasastan. Han har anlitat dom till sina utsmyckningar ett flertal gånger och tyckt dom var bra där....(förstår inte varför jag inte gick dit först bara)

...Iallafall så visade jag mina ben på No fear och de tyckte att de var dåliga men att det skulle gå och fixa, sagt och gjort. De blev tillslut jättesnygga, tack vare en proffsig tatuerare som visste vad hon gjorde.....Tack säger jag bara!
Rekommenderar verkligen dom på No fear, jäkligt trevliga är de också....och jag ska såå gå dit för nästa gaddning.

..uppskatta skillnaden på bilderna, nu är iofs inte bilden på de fixade körsbären lika tydlig som den andra, but still!

Trots en hemsk upplevelse, tatueringar sitter ju som bekant fast för alltid, så blev det bra i slutändan. Väldigt skönt!


321805-4


321805-2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0