Teve-tips igen...

Ja, det blir ju lätt så att jul och nyårs-tider fylls av en del tittande på teve. Man är lite extra trött och seg (Jag är iallafall väldigt mycket på sparlåga just nu) och dessutom behagar de ju visa en hel del sevärda tv-program och filmer runt juletid. Sen är det ju också rackarns mysigt att krypa ned under filten i soffan med en kopp te och se på något trevligt. Ikväll ska jag skynda mig hem från jobbet för klockan sex visar tvåan en film om Enid Blyton med Helena Bonham Carter i huvudrollen som Enid. Jag har ingen aning om det är bra eller ej men det kvittar nästan för av bilderna att döma är iallafall filmen späckad med schysst 40-tals inspiration. Snyggt som tusan, inte sant??















(Bilder härifrån)





This evening I'm hurrying home from work to tune in the movie Enid with Helena Bonham Carter that's showing on channel two.  I have no idea if it's a good film or not, but just looking at the stills one can tell that It's filled with a lot of great inspiring 40s fashion, thats enough for me...

Kommentarer
Postat av: betty j

Jag gillade 5-böckerna när jag var liten. men inte visste jag att hon var en så förfärlig person!!

Hur kan man skriva om barn och samtidigt vara så förfärlig mot sina egna?

önskar nästan jag inte sett filmen, fast det var jättefina miljöer och kläder iallafall!

2012-01-03 @ 16:38:19
Postat av: Katrin

Ja, hemsk människa, men snygg film. Hon spelar dock bra Helena. Jag såg denna i måndags, men det hela är lite dimmigt då det var just vid denna tid min maginfluensa satte fart :(

2012-01-07 @ 09:28:58
Postat av: Kuriosakabinett

Men oj den där har jag missat. Tack för tipset!

2012-01-09 @ 16:44:08
URL: http://kuriosakabinett.blogg.se/
Postat av: Olivia

betty j

ja, det är ju lite knepigt att böckerna kan vara så mysiga.. Jag tyckte också det var lite jobbigt att hon var så elak. Men miljöerna var ju otroligt fina.



Katrin

hehe, stackars!! det är hemskt med maginfluensa



Kuriosakabinett

Varsegod.. det ska finnas två till filmer som tydligen tillhör samma serie om engelska kvinnor. men jag vet inte om svt köpt in dem. Den ena var om sångerskan Gracie Fields med Jane Horrocks i huvudrollen, den skulle jag vilja se.. hoppas de köper in den med. :)

2012-01-10 @ 11:16:47
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0