Trött som en hund..

Jag har precis landat efter en snärjig vecka. Det var ju Vävmässa i Borås som vi var på för att åka hem och mellanlanda en kortis för att sen bege sig iväg igen. Jag ska nämligen under hösten gå en kurs på Tillskärarakademin och den började i går. Så jag kommer de närmaste måndagarna bli bundis med resväskan och kanske även SJ. Det senare får vi se hur det går, för på vägen ned var konduktören faktiskt riktigt grinig. Får man verkligen vara det när man jobbar i ett serviceyrke? Själv brukar jag alltid se till att vara trevlig mot folk när man är ute i svängen, hur jäkla trött och hungrig man än är.

Nu när jag varit hemma och skrotat några timmar efter att ha farit runt som en vettvilling i nästan en vecka så känns det i kroppen. Trött som en hund. Men maken kommer laga en god middag åt mig och sen ska det krypas ned under filten i soffan till några avsnitt av första säsongen av True blood. Vad det lider kommer det förmodligen bli lite mer inspirerande inlägg om vad jag gör på Tillskärarakademin, men än så länge får en sömnig Grand danois visa hur jag själv känner mig.


 

 

I'm tired like a dog. Last couple o days has been filled with work and travel. I just about made it home from the big fair "Vävmässan" (all about weaving and a big thing here in sweden, amongst textile-people at least) and then I had to go away again to a course I'm taking in sewing at Tillskärarakademin. All fun and all but now I'm very tired and the only cure now is a dinner prepared by my sweet husband and some episodes of True blood (season 1) on the dvd. My Great dane lady looks the way I feal....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0