Take on me....

Det fantastiskt vad tekniken kan göra... Till exempel den där lilla appen till telefonen som gör att man kan ta foton som ser ut som teckningar. Den får mig att minnas min otroligt stora förälskelse i Morten Harket och hur underbar låten "Take on me" var när det begav sig. Ja, den har ju inte blivit dålig med åren men det var något speciellt med den där tecknade videon och hur man önskade att man kunde få vara tjejen som försvann in i serien.... Nu kan man det, lite iallafall...


Eftermiddagen spenderas (förutom att gå runt och titta i i mobilen och nynna på "take on me") med att rita mönster inför morgondagen då jag ska åka tur och retur till Göteborg för min kvällskurs igen. Jag tänkte sy en kjol med veckplatta i fram och matchande väst i ett tjusigt ylletyg. Istället för dragkedja tänkte jag använda knappar som även går igen i västen. Tanken var att det ska bli lite som en tvådelad klänning som jag sen ska sy passande blus till att ha  under.









 

 

 

 

 

 

 

 


I'm just amazed what teqnology can do. Like that app that makes the photos look like drawings. How cool isn't that? It makes me think of the big crush I had on Morten Harket as a little girl and the video "Take on me" from the 80s. How I wished that I was that girl that vanished into the comic book. Today I'm not only looking on my iphone and humming "Take on me" but also I'm working making patterns ready for my eveningclass that I have tomorrow. I'll be doing a pencilskirt with a mathing vest in a thin wool. A sort of two-piece dress that I will make matching blouses to...



Kommentarer
Postat av: Monika

Var är det du bor? Om du inte har något emot att tala om det för Internet förstås.

2011-09-26 @ 07:23:23
Postat av: Olivia

Närå, är inte riktigt lika paranoid som förr så det går allt bra ;) Jag bor på landsbyggden i norra Västergötland utanför en liten "håla" som heter Töreboda som lämpligt nog har tågstation... Men jag har flyttat runt en del, Örebro, Göteborg, Östergötland, Värmland... :)

2011-09-26 @ 08:04:59
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Vilken härlig app! Och nu har jag också den låten på hjärnarn... Lite för nynn-vänlig, tror jag bestämt =)



Läste tidigare om att du börjat på kurs på tillskärarakademin, så himla roligt! Är lite avundsjuk på alla som bor så nära sömnads-lärosäten, det är liksom flyg som gäller härifrån... suck Skulle så himla gärna vilja gå kurs! Funderar på en helgkurs i november dock...

Kjol + väst ser väldigt lovande ut, snyggt med knapparnas placering.

2011-09-26 @ 15:23:24
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej Olivia!

Din kursare här - hon med korta håret. Jag ber att få meddela att JAG VAR ABSOLUT MEST KÄR I MORTEN I HELA VÄRLDEN! Så det så!



Kul blogg! Får jag länka till den?



Ses på måndag!

2011-09-27 @ 11:49:24
URL: http://exdesign.backjohan.se
Postat av: Olivia

Erika

Ja, det är en melodi som fastnar ordentligt ;)

Ja, det är jättekul. Men som du sa, en helgkurs kan ju funka.. Är väldigt sugen på kavaj-kursen nästa sommar, sen har de en detaljsömnads som jag vill gå med, men i höst kan jag tyvärr inte. Det får bli nästa omgång istället. Den ska tydligen vara väldigt bra iaf. :)



Åsa

HEJ!! Kul!! Hehe, ja då kom väl jag tvåa då.. Det kanske är lika bra, för etta på min lista var ändå Macgyver :)

Absolut får du länka, länka på bara!



Jepp, vi ses på måndag!

2011-09-27 @ 15:16:10
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, vad roligt, jag har planerat in kavajkursen jag med! Var sugen i somras, men såg den lite för sent för att jobba in den i semesterschemat =) Hoppas bara den kursen inte krockar med mönsterkonstruktionskursen i Stockholm i sommar... Då blir det beslutsångest =)

Jag bestämde mig i veckan dessutom: nu är jag anmäld till rationell detaljsömnad! Så himla spännande! Men jag förstår dig, en kurs åt gången verkar lagom.

2011-09-28 @ 07:46:06
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Monika

Jag har varit i Töreboda - och kommer från en ännu mindre västgötsk håla (Vedum).

2011-09-28 @ 08:03:33
Postat av: Anonym

godmorgon:D altl bra?

2011-09-28 @ 08:05:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Olivia

Vad kul!! Ska du gå den i gbg nästa sommar?? för isåfall kanske vi ses, vad kul det vore isf. :D:D



Rationell detaljsömnad låter roligt, vart ska du ta den??



Ja, har man lite att åka så är det ju drygt om det blir för mkt på en gång.. är så typiskt att jag inte sydde så mkt alla de åren jag bodde i göteborg, det hade varit så mkt lättare att gå på kurser då ;)



Monika

Hehe, ja Vedum är ju inte heller någon världsmetropol precis. Men det finns ju charm på landsbyggden också. Men Töreboda är rätt ok, de ska tydligen öppnas ett 50-tals fik som jag är lite spänd på.. Så finns ju den finfina gamla biografen Röda kvarn också.

2011-09-28 @ 13:44:44
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0