Skål!

Jag fyndade en liten grön Rörstrand-sockerskål som matchar min tekanna väldigt fint. Jag gick in en kortis på stadsmissionen i Göteborg innan mitt tåg gick, i kassan då jag skulle betala knapparna som jag skulle köpa såg jag den ligga i ett litet hörn. De hade inte satt ut den än för den var alldeles nyinkommen. Så jag frågade vad de skulle ha för den, tjugo kronor kändes väldigt prisvärt. Så jag åkte hem med den nedpackad i väskan. Nu pryder den köksbordet med sin ljusgröna charm. De torkade äpplena försvann dock ganska snabbt. Det är så gott med hemgjorda torkade äppleringar. Lätt som en plätt att göra också, skiva bara äpplen, doppa i vatten med askorbinsyra för att hålla dem ljusa, torka sedan i ugn i 50 grader i några timmar. Klart!!


 

 

 

 

I found this sweet sugarbowl on a fleamarket in Gothenburg a couple of weeks ago. It match my teapot and is great to fill with allsorts of goodies. Like dried apples now when the apples are in season....


Kommentarer
Postat av: Gunilla De luxe

Så fin skål!

Jag har också torkat äpplen i ugnen, och alla som får smaka blir förtjusta och vill ha fler. Jätte bra att ha med sig i handväskan när man blir lite sugen på något.

2011-10-03 @ 11:54:07
URL: http://gunilladeluxe.blogspot.com
Postat av: Olivia

Åh, ja det är verkligen supergott.. Det är svårt att sluta äta dem när man väl börjat. ;)

2011-10-04 @ 12:55:15
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0