London del tre....

 

 

 

Sista dagen i London. Dags att åka hem...Efter en stärkande kopp te och toast till frukost...

 

 

 

Vi sade hej då till hotellet som trots att det var billigt också hade rätt bra standard. Ovanligt för hotell i London har jag hört...

 

 

 

Men innan det var dags att gå till tåget mot flygplatsen hann vi faktiskt åka till Selfrigdes en sväng. De hade mycket att titta på... Så mycket att jag missade Cath Kidston butiken som jag hade tänkt gå till...

 

 

 

 

 

Innan tåget gick köpte vi en varsin baguette att äta till lunch. Jag bar naturligt baguetterna under armen eftersom jag hade annat att släpa på, eller så var det för att jag också hade baskern käckt på sned och kände mig fransk utan att tänka på det...

 

 

 

 

På flygplatsen fanns det också mycket att se, för mycket och är man då lite trött händer det att man fastnar. Jag fastnade bland pocketböckerna där jag skulle välja något att läsa på vägen hem (mina modeböcker fick ju inte plats i handbagaget). Det blev till slut den här och en till. Den här verkade bra (engelsk landsbyggd, flickinternat och 30-tal) men att jag tog den berodde nog mest på att kragen på framsidan var så snygg. Det syns inte på här men den hade massa fina stickningar på som jag tänker härma någon gång...

 

 

 

 

När vi sen landade köpte vi en varsin räksallad som vi åt i bilen innan vi körde hem. Det var den godaste färdig-köpe-sallad jag någonsin ätit. Räkorna var hög klass, formodligen handskalade och garanterat färska. Det är så att jag nästan vill åka tillbaka till flygplatsen enbart för att kunna äta en sån igen. Nästa gång jag flyger är det garanterat. Räksallad ska det bli!

 

Last day in London. We said goodbye to the cheap but also quite comfortable and cosy hotell. After a tea and toast for breakfast of course. We just had time to go to Selfridges before the train to the airport left. So we did. For lunch we got some baguettes and I carried mine under the arm like a frenchwoman. Then at the airport I got stuck in the bookdepartment, I finally got the one I'm holding in the picture. Mainly because the collar on the cover where so nice. When we reached Sweden we got some shrimpsallad to go and ate it in the car before we drove home. It was hands down the best to-go shirmpsallad ever. I'm so going to get one just the same next time I fly somewhere...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0