Julträning!

I helgen hade vi ett tränings-heat för julafton. Det vill säga efter att en dag med julstökande, städande och lussebullsbak åt vi en riktigt ordentlig julmiddag, allt med en riktigt smäktande julmusik spelandes i bakgrunden. Det var bara favoriterna som gällde, det vill säga Janssons Frestelse, makens goda köttbullar proffesionellt rullade av mig (vi är ett otroligt starkt köttbullslag maken och jag), min hemgjorda rödbetsallad och så de tokigt goda prinskorvarna från den lokala charken. Till det drack vi makens goda julporter som nu har stått till sig och blivit otroligt god och så snaps förstås, inget julbord utan en OP innanför västen.


Det är ju så otroligt gott med julmat att det vore synd att bara äta det vid några få dagar per år så vi brukar alltid börja i tid med avsmakningen. Dessutom infinner sig ju automatiskt den där sköna jullängtan och det är ju också härligt. För jag längtar verkligen till den 24e, med den där magiska känslan som infinner sig då det bara är är julaftonsmys hela dagen. Men det är tur att det ändå är några veckor kvar. För jag har mycket sömnad att bli färdig med innan dess, som min julaftonsklädsel (den röda sammetskjol som påbörjades till förra julen men som inte blev klar, vit sjömansblus för den där "Fanny och Alexander-looken och så funderar jag på om inte det vore trevligt med en ny pyjamas att ha på sig då man smyger ner för att tjuvkolla granen om julaftonsmorgonen.) och inte att glömma de mjuka paket jag tänkte mig tillverka för att minska behovet att ge sig ut i julruschen och leta klappar. Ojojoj, hur ska man hinna? Nu får man allt ta till den där schvungen som mössen har då de syr Askungens klänning...



 

 

This weekend we had a christmas training-heat. That is, after a day of cleaning, and saffransbread-baking we made a great dinner containing all our christmas favorites. It was Janssons temtation, meatballs, redbeet-sallad, and prince sausages. To that we tried my husbands homemade christmas-porter and of course topped it of with the traditional christmas scnapps. Hurray for christmas!


Kommentarer
Postat av: stina

Gott!!! Jag längtar :) Kommer ni sova över hon mammsen tror ni? Vill ni vara nattvakt åt bebisen i så fall ;)?

2011-11-28 @ 20:09:39
URL: http://www.stina-k.com
Postat av: Olivia

Ja, vi kommer sova över både till julafton och till annandan (så man får sin julsnapps!!). Jag vaktar jättegärna bebisen!! Åh, så kul!

2011-11-28 @ 21:02:25
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

oj, juldan menade jag ju, inte annandan.

2011-11-28 @ 22:39:25
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Låter supermysigt! Jag är också ett stort fan av julfirande, och självklart ska det börjas tidigt =) Har dock inte riktigt fått någon julkänsla, kan bero på snön som lyser med sin frånvaro (man blir så snabbt bortskämd...) samt att jag inte hunnit julstäda eller pynta =( I helgen, då minsann!



Det var allt en diger sömnadslista till innan jul... Hoppas du finner tid både att sy och njuta av adventsmyset!

2011-11-30 @ 11:25:40
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Erika

Ja det var det verkligen.. Ett sug som aldrig förr satte in efter att det skall bli jul och allt vad det innebär.. Jag tycker också att det borde bli en vit jul, fast jag är förståss glad så länge det inte blir för kallt..det är så träligt med kylan tycker jag nog allt..

2011-11-30 @ 14:20:19
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0