Röda kortbyxor!

Jag har sytt mig ett par kortbyxor eller shorts som kanske är ett lite mindre fånigt men även mindre rart ord. Efter att ha blivit inspirerad av Evis gjorde jag till slut slag i saken och nu är mina shorts färdiga. Lagom till att vädret slog om till kallt och regnigt också typiskt nog.

Till mina nya shorts har jag upptäckt att min singoallablus-modell passar utmärkt. Härligt lätt och ledigt med 40-talet som inspiration. Jag har inte haft shorts sedan jag var barn men jag inser ju nu att jag missat något, för det är väldigt skönt kan jag tro på de där riktigt varma dagarna. Så kan man ju få en större chans till solbrända ben än i de vanliga lite längre kjolar som jag brukar klä mig i..... Eftersom jag har tyg kvar kommer jag nog att sy upp en matchande soltopp i bustiermodell och en kjol med knappar fram så det blir som ett tredelat set. Det är ju så snajdigt med matchande set!

Som vanligt gömde jag blixtlåset i fickan och inom kort kommer en liten tutorial på hur man gör det, både smidigt och enkelt....







I finished these red shorts today and I'm really happy with how they turned out. Not having worn shorts since I was a child I realise that I've been missing out on something very comfortable on the summer. And now I have a bigger chance on getting some sun on those still very pale legs....Since I have fabric left I've been thinking on making a matching bustier to make a sun-outfit out of it and a matching skirt with buttons on front for a three-piece-set...

The zipper is hidden in the pocket as usual and coming soon is a tutorial on how to do that.

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Grymt snygga kortbyxor!

2011-07-04 @ 20:21:52
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Evis

Underbara shorts och du är ju söt som en karamell!

2011-07-04 @ 21:22:43
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Supersnygga! Grattis, få människor passar i shorts/kortbyxor, det ser riktigt bra ut på dig!

2011-07-04 @ 23:57:49
Postat av: Gunilla De luxe

Jag vill också ha! Jag tänkte sy mig ett par kortbyxor nästa vecka, vet ännu inte om jag har för höga tankar om mig själv men jag hoppas verkligen att jag ska hinna. När kommer beskrivningen på blixtlåset? det är ju jätte fint att ha det i fickan, annars gillar jag att ha det mitt bak, men då måste det ju bli perfekt för annars ser det jätte löjligt ut.

2011-07-05 @ 00:25:22
URL: http://gunilladeluxe.blogspot.com/
Postat av: olivia

Anna

Tack, tack!



Evis

Åh, men vad snäll du är! :)



Gunilla

Jag tänkte faktiskt få till det inlägget idag! Det är inte svårt alls egentligen... :)

2011-07-05 @ 08:25:36
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Stina

Skitsnygga! Såna kan jag också tänka mig att glida runt i. Snyggt till högklackat!

2011-07-06 @ 10:00:12
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: jenny

Sjukt snygga! :-)

2011-07-29 @ 10:38:54
URL: http://pennysplace.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men vilken härlig blogg, och vilka fina kläder du skapar! Tänk om man kunde vara hälften så kreativ. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0