Våren den skall mötas i gult...

Idag tycker jag nästan att det ligger lite vår i luften, det kan ha att göra med solen eller att hunden är friskare eller att jag satt och tittade igenom mina grejer och insåg vad fint gult kan vara.....Gult som solen eller tussilago det är hugget som stucket, men gult är nog en av mina nya favoriter. En favorit som nästan smugit sig på för när jag insåg vad fint det är upptäckte jag även att jag hade en del solgula saker i mina gömmor....


Som de här fina tygerna, det översta är en härligt slinkig viskose och den understa är en lite krispig och tunn skjortbomull....Perfekt till blus och klänning...



Snirkliga knappar och spetsen som kom med ett Etsy-paket för några veckor sedan passar finfint ihop med mitt fina rull-måttband....





ZigZag-band i olika gula utföranden.....




Koftan med pärlknappar och kattfotsmönster är snart färdig, det skall bara på ärmar...Jag längtar....

 

Varje gul ensemble behöver ju någonting lite extra, vad sägs om två bakelitarmband som slamrar mot varandra lite lätt på armen med den där dova klangen som bakelit har....

 

 

 

Yellow is my new favorite. And these are a few of my favorite yellow things....


Kommentarer
Postat av: Maja

Gult är sååå fint! Har nyss köpt på mig ett gäng gula alpaca-nystan;) Vilket mönster har du använt till koftan? Den var ju helt otroligt fin! Och knapparna... jag svimmar;)



Maja, igen.

2011-02-02 @ 15:17:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Olivia

ja visst är det, det är min mamma som stickar tröjan åt mig (kan ju inte för mina ömma handleder :( ) och det är ett av hennes egna mönster som hon ändrat lite efter mina önskemål om hur tröjan skulle se ut.. :)



ah, knappar är en historia för sig, man kan verkligen gå igång på knappar...har precis hittat en säljare på ebay som säljer 40-tals knappar, inte såå himla dyrt heller....åh, det är svårt att inte klicka i lite både här och där och beställa.... :)

2011-02-03 @ 10:56:57
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag undrar om inte jag har samma rutiga tyg, eller i alla fall mycket lika, som jag har fått av min pappa när han jobbade på Borås Wäfveri och som jag alltid har tänkt att göra en 40-talsinspirerad klänning av, redan för tio år sen när jag var föga intresserade av 1900-talets mode.



På tal om inget så tycker jag att det är ett lustigt sammanträffande att det är din mor som har företaget som min sticktokiga granne Blåva Anna stickar så mycket från.

2011-02-03 @ 14:33:45
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

ah, häftigt. Jag vet inte vart det kommer från ursprungligen, köpte det från tyg-outletten i höstas...först köpte jag så det skulle räcka till en skjorta till maken, men sen insåg jag att jag behövde material till en klänning också så jag köpte några meter till....snyggt med rutigt i alla lägen...



åh, så kul! Ibland är världen liten, textilvärlden inte minst.... Säg åt henne att vi kommer vara på vävmässan i borås nu i september om hon vill klämma på garner och hälsa på mamma och mig...Så har vi ju försås också vår nyöppnade webbutik, även om det är en hel del till som skall läggas ut där innan det är färdigt...



ha det bra/ Olivia

2011-02-03 @ 15:58:12
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: betty J

Åh vad härligt med gult!!

Hoppas din hund är bättre nu, har själv varit med om samma sak! Visst är det en grand danois du har? De är så fina,kan du inte berätta lite om hur det är att ha en?

kram Betty j

2011-02-04 @ 12:01:04
Postat av: Olivia

Ja, gult är nog en lite underskattad färg..det kan vara väldigt fint...



ja, det är skönt, man blir ju så himla orolig när de är sådär krassliga och inte vet hur det ska gå..

2011-02-04 @ 22:45:32
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Rakel

Gult er herlig! Og stoffene og knappene var så søte! :)

2011-02-06 @ 09:55:12
URL: http://akira.gudinne.no
Postat av: Olivia

Rakel



visst är det...



Ja knappar och tyg det är svårt att få nog av.....

2011-02-07 @ 22:45:15
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0