Fönstret med gardinen..


För ett tag sedan satte jag upp nya gardiner i sovrummet. Jag har haft dem liggande ett tag men inte riktigt velat sätta upp dem för jag var rädd att de skulle blekna eller på något annat sätt förfaras. De är handtryckta 50-tals gardiner med frukter och lite annat på med det passande namnet "Cuba" tryckt i kanten. Jag vet inte vilken formgivare det är men de är väldigt fina vilket som. Det är allt bra trevligt med fina gardiner att dra ifrån när man vill blicka ut på solen och skogen utanför. Nu är det inte riktigt såhär vintrigt fint idag, för snön försvann i ett slaskregn.  Men då är det ju bara att ha gardinerna fördragna så har man fin "utsikt" iallafall....




 

 

I just put this new old curtin up. I had it stashed in the linencloset because I didn't want it to fade or get tarnished in some other way. Then I realised that beatutiful things are ment to be used. Now I look at it the first thing when I awake since I hang it in the bedroom. It's a 50s handprint named "Cuba" and it's filled fruits and leaves in the print. I don't know who designed it but I love it just the same and it really ties the room togehter....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0