Fixad frisyr...

I förrgår lade jag "pin-curls" och eftersom gårdagen bara bjöd på mulet och regnigt så struntade jag i att ta ut dem. Idag däremot då vädret inte var lika fuktigt tog jag ut dem och för första gången blev jag supernöjd med resultatet. Det var inte bara tjusigt det höll dessutom hela dagen med idel härjande på jobbet och en kort tur bakpå makens motorcykel (utan hjälm, vi körde bara på en grusväg i låg hastighet, men det blåste ju rätt rejält i lockarna ändå). Jag vet inte om det berodde på att jag äntligen fått kläm på att lägga pin-curlsen eller att jag hade i dem så länge. Som vanligt lade jag dem i mediumblött hår med lite Glimor läggningsvätska blandat med mousse i.  När jag sedan kammade ut det så kramade jag i lite av makens Layrite-pomada (väldigt bra mot frizz) sen avslutades det hela i ett moln av Elnett's extra strong hårspray.

Eftersom vi ändå är inne på skönhets-köret så måste jag bara kommentera de röda läpparna och naglarna. Läppstiftet är YSL rouge pur i färgen Blazing Red (143). Ett fantasiskt läppstift som just nu ligger högst upp i min topplista över röda läppstift. Sitter som en smäck, torkar inte ut läpparna (som röda läppstift har en tendens att göra) och framför allt, den fantastiska färgen. Som det inte vore nog upptäckte jag att det matchar ypperligt till mitt senaste röda nagelack, Essie i färgen Lollipop. Det nagelacket kan jag inte annat än rekommendera det också. För det är verkligen ett riktigt bra nagelack i en underbar klassisk röd som drar yttepytte-lite åt korall.

 

 

 

 

(För den som undrar kom jag på att jag i min väntan på Photoshop i brevlådan kan redigera bilder på jobbet.)



The day before last I did a pin-curl set before I went to bed. And this is the first time I've been totaly satisfied with the result. Because yesterday was all rainy and cloudy I decided to wait until today to take them out. They not only turned out really nice they also lasted all day at work and even for a short ride on the back of the husbands motorcycle. That's real impressive in my book, I don't know if it's the long time they where in or just that I finally must have learned how to do it. I guess I'll find out next time.

When in the subject of beauty-related things I must comment my red lips and nails. The lipstick is YSL Rouge pur "Blazing red" (143). The greatest lipstick ever, not only a smashing colour but it's longlasting aswell and don't dry out and just feals great on the lips. To boot it matches my new favorite nailpolish, Essie "Lolipop". It lasts a week, is easy to apply and not to mention that the retro-red with a hint of coral is a real treat to lock at on those fingernails....


Kommentarer
Postat av: Erika

Vilka superfina lockar! Jag brukar ofta låta pin curlsen ligga i minst 18 timmar, då tycker jag de håller länge. sen brukar jag torr-rulla håret i stora curls för natten så håller lockarna finfint i hur många dagar som helst (eller tills håret behöver tvättas...)

2011-08-12 @ 11:26:00
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Isis

Det ser väldigt snyggt ut!



Pin curls tar lite tid att vänja in sig på, tycker jag, men sedan blir det så himla bra. Jag gör mina "stående" numer, det tog ett tag innan jag kom på att det funkar mycket bättre på mitt hår.

2011-08-12 @ 14:25:32
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: betty j

Vad fint!

var köper man Essie någonstans? Har aldrig sett det märket!

kram betty j

2011-08-12 @ 16:02:49
Postat av: Olivia

Erika

Tackar! Aha, ja det kanske var tiden som avgjorde då. för jag har annars bara gjort på kvällen och tagit ut dem på morgonen efter. Jag torr-rullar dem också dagen efter, fast jag brukar även ibland spraya på lite vatten när de är rullade med en blomspruta. sen dagen efter när jag tar ut bättrar jag på med lite layrite i topparna mot frizz...



Isis

Tack, tack!! Ja, det tog sin lilla tid, tyckte det var jättesvårt i början.... Hur gör du när du gör stående, torkar du dem i huv eller nått eller har du bara på dagen? för det går väl inte att sova i väl?!?



betty j

tack!! jag köper det på feelunique.com köper rätt mkt av mina grejer där, snabb leverans, billigt och fraktfritt...ingen tull heller eftersom det är fr. England

2011-08-12 @ 18:08:12
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Isis

Jag sover i dem, faktiskt. Trodde inte att det skulle gå, men det gör det. :) Och så rullar jag med "på tvären", alltså inte längs med benan utan mot ansiktet fram och mot nacken bak. Hmm, lite svårt att förklara... Men jag har planerat att skriva en blogpost om det ganska snart me dbilder. :)

2011-08-13 @ 14:19:35
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Isis

Ja, gör det! för jag tror inte riktigt jag fattar. ;) Alltid bra med olika infallsvinklar och tips på det där med hår-lockning... :D

2011-08-13 @ 17:18:38
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Isis

Här: http://fortieswardrobe.blogspot.com/2011/08/best-pin-curls.html



Vet inte om det blev så klarare...

2011-08-17 @ 07:42:07
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0