Sommarens sista...

Jag håller på med sommarens sista klänning. Något sen kanske, för hösten är ju redan här. Men har man påbörjat någonting är det ju rätt skönt att avsluta det också. Den skulle egentligen varit klar mycket tidigare men ibland har man inte lust att vara flink. Så den har fått ligga till sig lite. Som en karamell kommer den bli och förhoppningsvis är den färdig till lördag då jag ska på middag. Sen är det bara att börja med höstprojekten, ull, tweed, rutigt och lite mörkare färger.....Härligt

Klänningen är en väldigt lättgjord modell, en av mina nya favoriter. Livet är min nätta holkärmsblus och kjolen kommer bli en enkel veckad. Med en knäppkant i fram på halsringningen så man får den lätt över huvudet och ett fint kantband tror jag den kommer bli riktigt söt, som godis. Kommer passa perfekt till min nyfärgade röda favoritkofta, som använts flitigt nu när kyligare vindar kommit.



 

The last summer dress I think. I started this some time ago but haven't got around to finish it yet. I hope the dress will be ready for saturday, because I'm going to a dinnerparty. With the vibrant colors making the dress look like candy I think the newdied red jumper will go smashing with it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0