Rött är ju som bekant väldigt sött...

Mina 40-tals byxor verkar ta lite tid på sig att bli färdiga...Det är ju alltid så mycket som kommer mellan. Men, de har iallafall fått rätt färg nu äntligen....Rött är sött, det är det verkligen...

 


Till och med denna väldigt praktiska markeringspenna jag fick av mamma i julklapp är röd. Det är som en hållare för ett tunt stift markeringskrita. Perfekt för att märka ut till exempel inprovningarna. Eftersom den kom med en liten pennvässare också blir det tunna, fina och korrekta linjer varje gång....Det är alltid bra att vara noga.

 

 

Eftersom vi ändå kör hårt på rött tänkte jag visa upp muddarna jag stickade på stickmaskinen på Textilmuseet i söndags..

 


Efter att jag valkat dem blev de riktigt fina....Jag började brodera vita blommor i silkegarn, men sedan kunde jag inte bestämma mig hur jag ville de skulle se ut så jag tänkte att då är det bäst att avvakta och ha dem enbart röda ett tag till....


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej!



Spännande att titta in här hos dig! Åh,vilken fin röd nyans det blev på tyget till byxorna. Jättesnygg, tycker jag! Märkpennan verkar grym. Har tänkt skaffa mig en bra sådan länge nu... Jobbar på att bli nogrannare än jag varit tidigare när jag syr. Som du skriver, så blir ju faktiskt resultatet avsevärt mycket bättre då! Så det är mödan värt...



Häftigt med stickmaskinen. Hade aldrig sett en stor sådan tidigare. Muddarna blev supersnygga! Också de i fint röd nyans!



Bra jobbat!

/Maja

2010-03-23 @ 22:59:17
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: husmodern

Vilken praktisk penna, kan du inte fråga din mor vars hon har köpt den?

2010-03-24 @ 16:49:38
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: olivia

Maja

Ja, den blev bra till slut, det gött med rött ;) Pennan är jättebra, innan den var jag inte alls lika noggran faktiskt...så finns det kritor i många olika färger till också, bra när man syr i ljusa tyger av olika färg....



Husmodern

yes, det ska jag fråga....återkommer med köpinformation inom kort ;)

2010-03-24 @ 21:37:29
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja

Älskar verkligen den där markerinsgpennan! Köpte min strax före jul, tyvär kan jag inte använda penvessaren för min lilla busunge öppnade asken uppochner så allt ramlade ur och stiften bröts av... Men den funkar väldigt bra med "slöa" stift också ;)



Spännande att se byxorna på!

2010-03-25 @ 22:34:12
URL: http://www.ensaligblanding.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0