Här slopas det visst principer...

Jag insåg just en sak som gav mig huvudbry. I flera år har jag bojkottat Frankrike på grund av kärnvapenprovsprängingarna i Moruroa-atollen. Jag och min man är "hooked" på bojkottningar och han hade en bra bojkottning på G. ända sedan -96 så jag hoppade på den. På samma sätt hoppade han ombord på mina bojkottningar...Nu är de gemensamma...Åh, sicken äktenskaplig lycka.....

Makten som konsument kan aldrig förnekas och det ger ju en viss tillfredställelse att välja bort varor från vissa länder för att visa det....

Men så insåg jag ju, Vichy är ju franskt!! Fasiken! Bah, efter att ha valt bort franska viner och ostar jättelänge så faller jag på min fåfänga.. För jag älskar verkligen min Vichy-kräm...Men det kanske ändå var dags. Nu kan man gladeligen börja fantisera om semester i Paris, äta brie och dricka härliga franska rödviner igen......Här slopas visst principer, men jag har ju iallafall några andra bojkottningar kvar..Det är ju alltid något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0