Say hello to my little friend!

Jovisst, jag har en ny liten vän! Möt Huskvarna Vikings fållpressarfot 5 mm. Efter det senste pressarfotsinköpet som var så lyckat insåg jag att det finns fler pressarfötter därute som man har stor användning för. Man kan ju kanske tycka att den är lite överflödig men den underlättade så otroligt mycket för de där små fållarna som annars kräver lite pill så jag kommer nog slå till på en som gör 10 mm också. Det bästa med den var nog inte bara att den gjorde fållningen enkel, det blev lite extra roligt också. Tjosan!



 


Titta så fint det blev!






....och så baksidan!






Japp, jag är nöjd med min pressarfot. Det tog lite trixande innan man fick in greppet, men sen gick fållningen som en dans. Fållen sitter på beslaget till kragen på min nya blus. En julblus med puffärm och sjalkrage som jag tänkte ha på mig på julafton tillsammans med en röd sammetskjol som fortfarande är i bitar. Tidsoptimist någon?

Tyget köpte jag på senaste trippen till "Tygoutletten" 19 kr metern tycker jag är helt okej pris, jag köpte fem meter så vad det lider skall det bli en kjol också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0