Ragrollers.....(del 2)

Nu har jag äntligen fått tiden att räcka till så jag kunde göra klart mina ragrollers och testa dem. Visserligen råkade jag göra alldeles för många, men det är ju alltid bra att ha några extra. Eftersom jag är totalt ny på det här med att locka håret måste jag säga att jag är väldigt nöjd. Nöjd och "hooked", för det där med lockar var väldigt roligt och jag tyckte inte mina ragrollers störde skönhetssömnen nämnvärt. Det kändes till och med lite härligt gammeldags att gå och lägga sig med hemmagjorda pappiljotter på skallen och resultatet när jag väl friserat till burret blev bättre än väntat. Jag har dessutom funnit en användning för den svinborst-borste jag köpte för många år sedan och aldrig riktigt gillat. Till det här syftet funkade den utmärkt. Nu går jag ju i och för sig och suktar över en Mason Pearson-borste att byta ut min Åhlens-dito med....Men det ska jag prata med Tomten om vad det lider och sedan ska jag tipsa honom om att man kan köpa Mason Pearson-borstar mycket billigare via diverse djurbutiker på nätet. Tydligen är det inte bara retro-hairdos som mår bra av sådana borstar utan även utställningskatt-frisyrer.







Kommentarer
Postat av: Betty Lou

tjusigt!

2009-10-25 @ 13:49:17
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Tack! Du är ju alltid så tjusig i håret själv att jag kände att det var dags att börja prova på lockigt.... Men det krävs nog mer träning innan det blir exakt som man vill ha. :)

2009-10-25 @ 17:03:14
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

tack. åh ja, träning gör mycket. jag skulle vilja få till en våg i luggen, men det kommer nog att krävas en hel del övning

2009-10-26 @ 09:50:55
Postat av: Nadja

Vad tjusigt det blev!

2009-10-30 @ 19:43:41
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Olivia

Tackar, tackar....det är roligt med lockigt hår! :)

2009-11-03 @ 15:59:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0