Röd kjol med hängslen och en liten spetsig blus.....

En av mina favoritkjolar är den här, jag sydde den förra sommaren men lade aldrig upp någon bild, tror jag lade upp en i samma modell i denim istället. Själva modellen är väldigt lik de pennkjolar jag brukar sy och jag fick inspirationen till den en gång när jag tittade på Sex and the city. Det var det avsnittet då Carrie ska på "jury-duty" och Berger kysser henne på en trappa. Men det är inte kjol hon har på sig då utan ett par byxor som slutar under bysten med tillhörande hängslen. De är verkligen snygga, borde ta och rita en sån modell nu när jag faktiskt börjat med byxor igen efter en kjolperiod som varat i flera år.









Blusen fick jag av mamma för några veckor sedan, hon hade hittat den i mormors gamla hus i någon garderob. Gillar den verkligen för bomullstyget är i riktigt tunn fin kvalité och spetsen över bysten gör att man känner sig extra tjusig. När jag gick igenom fotona jag tog för att kunna visa hur fint blommöstret i spetsen är insåg jag vad svårt det var att ta bilder med fokus där som inte gjorde att jag såg ut som värsta "byst-drottningen". Till slut hittade jag iallfall några där vinkeln inte var så extrem. Inte för att jag skäms för att vara storbystad men man behöver ju inte lägga ut en stor bild-kavalkad på sina behag.

Kom osökt att tänka på scenen i "The Aviator" då Howard Hughes får en film stoppad av censuren för att det var för mycket byst exponerad på den kvinnliga stjärnan (undrar om det inte var Mae Wests byst det rörde sig om) och de överklagar genom att visa upp stora förstoringar på andra byster från filmer som gått igenom censuren och gör en matematisk jämförelse mellan dem.






(...Hursomhelst....Jag tycker den där spetsen är så söt och fin att jag blir glad bara jag tittar ned en smula.)

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

Jane Russel tror jag du tänker på ;D



Snygg kjol!

2009-05-14 @ 21:21:13
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

Var det?? Har minne guldfisk verkar det som ;)

hehe, den scenen är så jäkla bra...

2009-05-14 @ 21:39:38
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Wow vad fin! Älskar vit spets tillsammans med rött. Den blir så klar då på något sätt.

2009-05-16 @ 09:41:52
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: olivia

En magisk purt til en anan värd



Tack. Ja jag är väldigt glad att mamma hittade den blusen. Den är fin, men tyvärr skaver den lite i halslinningen, men, vill man vara fin så... :)

2009-05-16 @ 21:56:18
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0