Blå kjol....

Igår blev jag färdig med en blå kjol i ett rätt tjockt bomullstyg som min mamma färgat för många år sedan. Jag fick det för jättemånga år sedan men har inte kommit på vad jag skulle göra med det föränn nu. Istället för dragkedja satte jag i knappar hela vägen i ena sidstycket. Jag tänkte att det kommer bli en  bra kjol att ha till stranden, bara att knäppa på sig lite chict när man badat färdigt, synd dock att tyget inte var rött så det hade matchat bikinin. Tyget är så kraftigt att det är tåligt nog för det flesta strapatser. Det är härligt att känna sig fin samtidigt som man har "oömma kläder", som dagisfröknarna alltid sa om kläder som man fick leka i eller vara i skogen med. En väldigt trevlig vardagskjol kort och gott...

Tror det kommer bli en favorit, men å andra sidan säger jag det nästan jämt om det senaste som blivit färdigt....









Kommentarer
Postat av: Anonym

Mucho fino! :-) Hoppas det går bra idag!!! Nu ska vi iväg med brorsan o gå på museum.....passar perfa idag i regnet!!! Hörs gums!

2009-06-14 @ 11:24:06
Postat av: Nadja- En salig blandning

Ååå vilken fin klänning!

Härlig blå färg!

Undrar om man får härmas lite?

(Kanske det är ok att jag länkar till dig också? ;D)

2009-06-16 @ 19:32:38
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh, nej men tackar tackar....ska säga till min mor att du gillade färgen på linnetyget jag sydde den av, det är hon som färgat.

självklart är det ok om du både härmas och länkar, inspiration måste man ju få hämta från lite varstans...

2009-06-21 @ 22:19:02
Postat av: olivia

Åh, nej men tackar tackar....Gillar färgen jag med, har varit motsträvig till blått förut, men nu inser jag ju att det är en tjusig färg.

självklart är det ok om du både härmas och länkar, inspiration måste man ju få hämta från lite varstans...

2009-06-21 @ 23:07:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0