Åh, detta att bli besatt....

Har alltid haft en tendens att göra allt OVER THE TOP. Blir liksom besatt av en grej och kör på den tills det är helt uttjatat. En av de senaste sakerna jag blivit besatt av är Glenn Danzig. Jag tror att min "metal och hårdrocks-man" inte riktigt såg detta scenario framför sig när han gladeligen brände några skivor med "sin" musiksmak efter ett önskemål från mig att vidga mina vyer. Iron maiden (som varit hans hjältar sedan den späda åldern 7) har jag fortfarande inte riktigt omfamnat så som jag gjort med en av hans andra trotjänare, Danzig. I över en vecka har jag suttit och trallat vid symaskinen till allehanda låtar som jag har i min Danzig-blandning på ipoden. Kan helt enkelt inte få nog. Han är ju såå bra, rösten, de mörka texterna, sex-appealen, tja det mesta. Mycket känsla i låtarna helt enkelt. Det är lite roligt att kolla på diverse Danzigvideos på youtube, han är verkligen en person som kör hela vägen när det gäller sin image, fast ändå med en glimt av självironi (nu är jag visserligen ingen fulländad Danzigkännare efter bara några veckor, så det är bara en högst gissad åsikt)



(bilden har jag lånat härifrån)
 
En annan sak som är rätt rolig som jag kört med de senaste dagarna är " Vad tror du Danzig tycker om det här-leken" . Det vill säga att fantisera om hur denne coole  och ytterst mörke karl är privat. Bakar han muffins, frågade jag mig när jag själv stod med en sockerkakassmet. " Tror du Danzig gillar att fila och polera naglarna?" frågade jag min man när jag satt och gjorde just detta. Har nämligen uppmärksammat att han har rätt långa naglar i flertalet videos, för att se mer demonisk ut antar jag. Men sådana naglar brukar ju kräva nagelvård. "Undrar om Danzig har en hemlig fru som han varit gift med jättelänge som han myser med i tv-soffan om kvällarna och kollar på Idol eller CSI."  "Undrar om Danzig gillar att bada bubbelbad, med badanka och badmössa för det långa håret?" Förmodligen ger alla dessa frågor ett rungande NEJ! till svar. Just därför är det så kul att tänka ut sådana olika scenarion. Gud vad jag önskar att man hade hans nummer (och tillåtelse att använda det givetvis) så man kunde ringa och fråga....

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Du är ju underbar! Hur du kommer att tänka på saker och ting. Läste och log för mig själv. Har ingen aning om vem mannen är, men lyckades ändå få en härligt roande bild framför mig... nämligen honom badandes och lekandes med små plastankor innan han sätter igång att polera sina sköra naglar...haha

Blev glad att jag hann läsa din uppdatering ikväll innan det bär iväg till Budapest imorgon. Kram på dig

2008-10-24 @ 23:44:10
Postat av: Olivia

hehe, mjo, det vore allt roligt att se. fast när Danzig badar kanske han hellre har blod i badvattnet än badskum, offrat från 10 jungfrur på en stenhäll, eller nått sånt. ;) Hoppas du får underbart i Budapest och att du inte dansar skorna av dig alltför ofta. Kram på dig så hörs vi när du kommer tbx.

2008-10-25 @ 12:17:25
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0