Så var man en leggingstjej....

Ja så var det med det... Har länge varit en motståndare av leggings, denna utbredda trend. Överallt ser man tjejer i leggings, under klännignar, kjolar, shorts, ja vad som helts. Jag har hela tiden sagt för mig själv -fult! fult! fult!
Replikerade till och med en kassörska på Vero moda som försökte merförsälja ett par leggings när jag köpte en klänning förra sommaren att -Nej, jag är ingen leggings-tjej....

Men alla ska väl få äta upp sina egna ord någon gång? Igår nämligen, när jag stod och valde kläder såg jag ett par strumpbyxor som jag köpte i julas, vita i modal, mycket mycket mjuka och sköna men tyvärr lite för små. Jo, jag blev lurad till att köpa för små.. Attans. Snål som jag är vägrade jag slänga, försökte klämma mig i dom några gånger med dåligt resultat, det är INTE kul med strumbyxor där man får grenen en decimeter för långt ner. Fick till och med slitskador på fingrarna på julafton för att jag gick och drog upp strumpbyxorna hela tiden (det är sant!).

Så kom jag igår på att jag skulle klippa av fötterna, vips så var man en leggings-tjej. Sydde på rosa strech-spetsar längst ned och det blev riktigt sött faktiskt. Till mitt förtret upptäckte jag att jag trivdes i leggings (om än hemmagjorda), det är skönt under kjolen när det är lite kallare, man blir inte klibbig mellan låren när det är lite varmare, man känner sig mer klädd nu när det inte riktigt är sommar och det ser faktiskt inte så pjåkigt ut.

(Även om jag fått ångra mig angående leggingsmodet så vet jag iallafall att foppa-tofflor, det kommer jag aldrig synas i, för den trenden är värre än vad jag tidigare tyckte leggings-trenden var. Det skär ju i ögonen varje gång man ser ett par foppatofflor vara ute och gå, och ännu värre är det när man ser en hel familj foppa-tofflor i olika färger med diverse småfigurer fastklämda på dom där hålen i fram *brrrr*.)



Kjolen är en av mina favoriter, "gardin" får jag höra av min man och diverse kompisar, men jag älskar den. Känner mig alltid så romantisk när jag har den, ett fynd från mormors garderob. Att jag beskar bilden så konstigt beror på ett icke snyggt bandage på höger tå, nageltrångsopererad i ondags, det gör fortfarande ont och kommer dröja tills nageln ser snygg och lackad ut gissar jag...Får väl gå med plåster hela sommaren i värsta fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0