ett skepp kommer lastat....med tyg...

Beställde en hel låda tyg för någon vecka sedan och den har nu kommit. Har storstilade planer på vad som ska tillverkas så jag blev riktigt begeistrad när lådan kom.... Det rödprickiga bomullstyget ska bli en skön sommarklänning, det turkosa prickiga ska bli en blus, det rosa som skymtar lite är ett halvlinnetyg vilket också ska bli en sommarklänning. Det gula bardot-rutiga tyget (även det bomull, tvi tvi för syntet) ska bli en till blus, utan ärm i 50-talsmodell. Så köpte jag även ekologiskt jeanstyg till jeans både till maken och mig och ett annat jeanstyg i strech som skall bli en pennkjol liknande den rosa jag sydde tidigare. Jag skaffade även lite olika bomullstrikåer att sy jumprar och T-shirts i..Åh,vad det är härligt med tyger och att känna möjligheten att skapa sina egna kläder. Man känner sig verkligen oberoende. Kände mig som en pirat med en full skattkista när jag gick igenom vad jag beställt....

image85

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Hej! Vart beställde du tygerna?

2008-10-20 @ 13:08:39
URL: http://jonathanlennartson.blogspot.com
Postat av: Olivia

Hejsvejs, jag beställde dom från Swelogent (http://www.textilhuset.se/index.asp) vet inte om hur det går att beställa som privatperson eftersom jag beställde genom företag. Har en del bra grejer, till bra pris också eftersom det är grossistpriser.

2008-10-23 @ 23:45:41
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0