Förberedelser...

Just nu handlar det om förberedelser på firman. Jag gör olika färgbad och provar mig fram till vårens nya färgkollektion. Det är viktigt att för varje färgbad skriva ned receptet så man kan göra om det, sen bestämmer man vilka som ska få vara kvar och vilka som får ingå i det tillfälliga sortimentet. Det har varit mycket ljusgröna toner och mintiga pasteller de senaste dagarna. Det får mig att längta ännu mer efter våren att se de fina färgade härvorna hänga på tork bredvid varandra.



 

 

 

Vad handlade de där förberedelserna om nu då? Jo inte bara förberedelser för vårens färgkollektion utan det är ju mäss-tider igen. På torsdag styr vi kosan till Stockholm då årets första Syfestival går av stapeln. Det gäller att passa sig för förkylningar och färga så mycket så möjligt. En bonus är dessutom att Antikmässan är samtidigt som syfestivalen. Jag kommer garanterat stjäla en liten stund för att titta i angränsande mässhall och som vanligt kommer jag nog tacka min lyckliga stjärna över att jag slipper packa massa små antikviteter och sköra föremål när mässan är slut. För det ser alltid så jobbigt ut, tacka vet jag garner som man kan svänga ned i säckar utan att riskera att de går sönder.

 

 

 

In the workplace it's all about preparations. I'm dyeing yarns in new colours for the springcollection and it has been all about light greens and minty colours these last few days. I't makes me long for spring even more. We're preparing for the textileshow that starts in a couple of days in Stockholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0