Paket med posten...

Jag är ju totalt beroende av de där små roliga paketen som kommer med posten. Det är nästan varje månad något litet dimper ned i lådan. Vad pratar jag om? Jo, det bästa stället på webben, Etsy. Jag är verkligen Etsy-beroende och hur skulle man kunna undvika att bli det när man får sånt här i lådan...







Det här paketet innehöll ett rosa armband, förmodligen bakelit men jag har inga testgrejer. Det känns iallafall som bakelit och med det är jag nöjd. Fint och rosa kommer det användas mycket när rosa-säsongen börjar (vår och sommar i min bok). Det är extra roligt att hämta posten när det kommer fint inslagna paket. De vet minsann hur man får nöjda kunder de där Etsy-säljarna. Trevliga små brev brukar de skriva också och det är ju alltid väldigt rart...






Så här såg armbandet från paketet ut och visst råkade det vara så att jag även hade klickat hem en liten art deco brosch som råkade komma samtidigt. Av en otrolig slump, för jag tänkte inte ens på det vid tillfället, så matchade de varandra otroligt bra. Ljuva små saker som förgyller vardagen för en liten penning. För det är det bästa med Etsy. Man kan hitta fina saker som inte är så ruskigt dyra och då gör det inget om det blir varje månad.



Broshen kommer härifrån.
Armbandet kommer härifrån



I love Etsy. These are my resent Etsy-finds. And it just happend so that the bracelet matched the brosch spendidly without me even thinking about it....

Kommentarer
Postat av: Isis

Ja, det är verkligen humörförhöjande! fast jag försöker att inte shoppa så mycket nu... Tyvärr så kan man köpa rktigt fina tyger på Etsy för bra priser- inte nyttigt för en tyg-junkie som jag!

2012-02-02 @ 15:27:02
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Ja det försöker jag med (tänkte spara ihop till en semesterresa) men det går ju inte sådär vidare bra... men men, jag får trösta mig till att det iaf inte rörde sig om några höga summor för de där båda grejerna.. ;)



Åh tyg, det har jag inte kollat så mkt efter på etsy, kanske borde börja..

2012-02-03 @ 08:22:46
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Isis

Akta dig! ;) Jag fick just hem ett gult bomulsstyg med små paraplyer på- längtar efter att sätta saxen i det! Och mönster kan man också hitta billigt om man letar runt lite- tyvärr...

2012-02-06 @ 17:41:32
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Isis

Ojoj, men det låter tjusigt! mmm.. jag får verkligen akta mig. motståndskraften mot sådant där är otroligt låg... ;)

2012-02-07 @ 11:31:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0