På promenad...

I det gnistrande soliga vintervädret som vi hade i söndags var det extra trevligt att gå på hundpromenad. Så jag passade på att ta med mig kameran för att föreviga stunden.




Maken tittar åt båda hållen innan han bestämmer vilken väg vi skall gå. Skinnmössan är hans närmsta vän under vinterhalvåret. Den har mamma sytt till honom i julklapp för några år sedan. När jag lånar den och knyter ihop den under hakan brukar han skratta för jag ser ut som ett barn i pulkabacken. Runda kinder kombinerat knytmössa ger ett väldigt utpräglat pulka-backs-utseende....



 

Jag tog istället för mössa en yllesjal om lockarna och under det ett hårnät för att mina pin-curls inte skulle rakna. Jackan är min älskade vardagskappa. Den har jag alltid förutom då jag är "finklädd" för att åka till stan. Det är mammas gamla lotta-kappa i en kraftig vadmal som tål allt. Vind och rusk står den emot och det är inga problem att mata hästarna i den för blir den lortig är det bara att borsta av. Hundhår kanske det är lite mer sisådär med, men vad gör väl det på en vardagsjacka.

 

 



Här går vi varje dag när vi rastar hunden. På sommaren är kantas grusvägen av både blommor och kantareller och även om det är tjusigt med all snö så längtar jag lite efter att dikena ska bli prunkande och träden ska bli gröna igen.

 

 

 

Last sunday I took the camera with me on the lunch-dogwalk. The weather where sparkling and white. All sunshine and powdersnow.


Kommentarer
Postat av: Isis

Ni är fina alla tre (även om man inte ser så mycket av maken)!

2012-02-16 @ 17:38:01
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Åh, tack tack! Nä, maken brukar vilja vara hyfsat anonym. :)

2012-02-21 @ 13:17:02
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0