I huvudet på Olivia...

Jag har alltid varit en drömmare. Suttit och funderat på livet och vad jag vill att det skall innehålla. Inte alltid har det varit realistiska drömmar, men det gör ju ingenting eftersom det ändå är så härligt att fylla sitt medvetande med de mest hisnande drömmar och framtidsplaner som finns. För jag har alltid haft åsikten att om man aldrig ska missunna sig tänka på någonting bara för att det kan vara lite svårt att förverkliga. Drömmarna är nog det viktigaste man har tror jag och det skall man aldrig glömma, för de får en att komma vidare och se framåt och så framförallt det triggar ju fantasin något otroligt och det är ju alltid en bra sak.....

 

Nu på det senaste har mina drömmar mest handlat om en sak. Att hitta rätt hus. Vi har letat länge och väl och allt eftersom har drömhuset sett olika ut. Det senaste året har det utkristaliserats alltmer tydligt och drömhuset har sett likadant ut en längre tid. Det är ett gammalt hus med den gamla charmen kvar och det skall vara inrett i 30-40-tals stil. Det ligger enskilt utan någon granne, kanske i en skogsglänta. Med lite mark så man kan vara oberoende för världen och kan ta ned sin egen ved och bruka marken. Ett stall där jag ska ha mina hästar och kanske någon liten get för mjölken skull. Jag ska odla grönsaker och maken han skall odla humle. Det skall finnas tillräckligt med uttrymme för att jag ska kunna bygga en egen ateljé där jag ska jobba med sömnaden och ett stort tryckbord där jag kan trycka och göra mönster av olika slag. Detta är vad jag tänker på allt som oftast. När jag inte går omkring med olika mönster på kläder i huvudet förstås, eller vilken sorts häst jag skall köpa, vart jag helst skulle vilja åka på semester eller vad det skall bli för kvällsmat. I huvudet på mig helt enkelt, där ryms både allt och inget....

 

 

 

 

I've always been a dreamer. Big dreams and small doesent matter. Lately I dream mostly about the house I want us to find. An old house, whith lots of old charm completly decorated in a 30s-40s style. With some land to make us independet to take down wood and farm the land. A stable for my horses and maybe we'll get a goat for the milk. It will have lots of room for me to make a studio where I will work with my sewing.... Oh, lovely dream I hope it will come true soon...


Kommentarer
Postat av: Erika

Det är härligt att drömma! Allt måste sannerligen inte förverkligas, det vore nästan lite trist om det gjorde det. Vad skulle man då ha kvar att drömma om? Jag hoppas dock ni hittar ert drömhus! Det är en dröm som gärna kan få omsättas till praktik...

Jag har också drömt om ett äldre hus, utan nära grannar, med fruktträdgård och ett ljust syrum. Dock måste drömmen ställas mot avstånd och pris, och jag kan inte betala vad det skulle kosta att ha huset och bo så pass nära Umeå att det går att ha ett liv utanför jobbet (45-60 min pendling enkel väg är inte hållbart i min värld). Men det är trots allt kul att drömma =)

2012-02-06 @ 15:42:51
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Ja verkligen.. Det måste man få göra, och så fort en dröm går i uppfyllelse får man skynda sig att skaffa en ny.. :)

Ja, jag hoppas det är i år vi hittar huset.. Det är ju tyvärr många hus som ligger i gytter med massa andra hus och så finns det ju så många som är sönderrenoverade.. men det är bara att fortsätta leta. Vill verkligen kunna bli en "land-girl" hyfsat snart, iofs är jag väl det lite redan nu, men inte hela vägen eftersom vi hyr hus nu och inte är hågade att odla mer än i "låda" och getterna får jag vackert vänta med.. fast jag skulle kunna få stallplats till häst iaf. så den har jag redan börjat så smått att leta efter..

2012-02-06 @ 16:38:18
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Klart man drömmer. Förutom ett stort och välutrustat syrum så drömmer jag om att ha en vinterträdgård.

2012-02-06 @ 21:45:20
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Olivia

Åh, en vinterträdgård, nu drömmer jag om det också! Väldigt trevligt! Ett orangeri skulle man ha också förståss! Det hör ju nästan till ;)

2012-02-07 @ 11:30:33
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Åsa

Drömmar... Vad vore vi utan våra drömmar? Känner igen mig så väl!

Förresten, vad tror du om en nordsvensk? Finns i alla former och är inte särskilt dyra, om man jämför med många andra raser.

Snart är det kurs!!!

2012-02-12 @ 16:31:22
URL: http://exdesign.backjohan.se
Postat av: Olivia

Hmm. nja, jag vet inte.. jag tror jag är inne mer på Irlänskt, typ en hunter eller blandad fullblod/tinker. Det är ju för min gamla hästkärlek var sådan förståss ;) Sen har jag ju alltid velat ha en frieser, men de är ju liite för dyra tror jag. :)



Jaa, kurs, kurs, kurs!! Kul!!

2012-02-12 @ 16:34:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0