Hejdå hattar, tjena feberfrossa!

Så var helgen med all sin hatt-hysteri slut. Det var den roligaste helgen någonsin, jag har lärt mig massor och upptäckt ännu en passion i livet, hattar. Hela helgen gick i rasande fart, eftersom jag ville göra så mycket så möjligt kändes det som jag var inne i en lite snabbspolad variant mitt "vanliga jag", lite lätt uppspelt med andra ord. Så hetsigt och begeistrat var det att den där lilla stickande känslan i halsen knappt märktes av. Jag tänkte ju bara på alla hattar jag skulle göra.

Jag kom hem på söndagskvällen och allt var frid och fröjd, lite trött bara men det fixar ju en god natts sömn. Eller inte! Jag vaknar med feberfrossa mitt i natten och inser att det som började kännas lite smått under "hatt-hysterin" var en annalkande influensa. Grattis. Nu ligger jag i sängen och önskar jag vore frisk så jag kunde sy klart den halvfärdiga svarta hatt jag tog med mig hem. Men framförallt oroar jag mig ju för att jag inte ska hinna tillfriskna i tid. För nästa helg är det ju ännu en kurs i på Tillskärarakademin, detaljsömnaden. Den vill jag ju inte missa för allt i världen. För att inte tala om resan till stockholm och Svansjön som vi ska se om en och en halv vecka... Jag planerar att inte lämna sängen på åtskilliga dagar, dricka mycket honungsvatten med ingefära och intensivt tänka bort alla baciller. För jag har ju helt enkelt inte någon tid att vara sjuk. Har ni några bra husmorskurer tas de tacksamt emot för här ska det bekämpas med alla medel möjliga!




 

Det här är en av mina nya hattar, mer detaljerade bilder kommer senare. När den är färdig och jag är frisk, då ska jag även skriva lite mer om vad jag lärde mig på hattkursen. Dessutom så är det ju ett kurstillfälle kvar, då ska vi lära oss göra stråhattar. Oj, så skoj!

 

 

 

 

I went to the most amazing courses during the weekend on how to make hats. Best thing ever, and of course now I'm not only manic about hats but also got the flu. Very irritating since there is so much I want to do as a result of the very inspiring weekend  I had..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0