Jordnötskakor...

Förutom att äta mitt jordnötsmör (se föregående inlägg) på kex tillsammans med hemgjord körsbärsylt (rackarns god kombination) så gjorde jag jordnötskakor från ett recept som jag tittat på flera gånger på den fina bloggen Söta saker. De blev försvinnande goda. Bokstavligt talat, försvinnande, för de tog slut ruskigt snabbt. Men kakburken är inte tom för det, eftersom jag bakade lite Chocolate chip cookies när kaksugen inte ville ge sig häromdagen.....





så här gör man:
100 gram smör
1 dl socker
1 dl jordnötssmör
2 msk sirap
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat

Blanda smör, socker och jordnötsmör. Häll i sirapen. Blanda bikarbonaten med mjölet och rör sedan ned det i smeten. Forma till två längder och platta ut dem lite. Grädda i 175° i ca 15 minuter. Skär sedan kakorna till snittkakor. Klart! Jag smälte även lite 70% mörk choklad som jag ringlade över. Det blev flott och gott!


I made some peanutbuttercookies the other day from a recipe from this blogg. They where so good that they disapered in a heartbeat.. But the cookiejar is not empty, no fear not. In a desparate cookie emergency I made some Chocolate chip cookes....One should always have at least ons kind of cookie in the house.




Kommentarer
Postat av: Erika

Lät mumsigt värre! Tyvärr inget för oss som nötter inte tycker om... Men chocolate chip cookies är så perfekta att ha hemma! Jag har bakat väldigt mycket till dansen på sistonde, så en hel del rester hemma. Kakkonsumtionen har varit därefter... Inte bra, inte bra. Men gott =)

2011-09-14 @ 20:19:30
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0