Undantag...

Egentligen äter jag inte  så mycket bröd längre men vad är väl regler utan undantag. För tillräckligt länge utan frukostmacka och det är det enda man är sugen på. Speciellt när man som jag har en djup och innerlig kärlek till Västerbottenost. Så jag bakade en filmjölkslimpa efter recept jag fått av min vän Katrin och gjorde mig en macka till frukost häromdagen. Tillsammans med en god kopp te (Assam Maud från Teacentre of Sthlm) smakade det utmärkt. Resten av limpan lade jag i frysen för kommande dagar då regler känns lämpliga att brytas.


 

 

Breakfast. A nice cup of tea and a slice of homemade bread with Västerbotten-cheese on that. Really tasty and a nice way to break that "I don't eat bread-rule".


Kommentarer
Postat av: Katrin

ibland måste man tänja lite på reglerna som sagt. Kul att det blev gott. Kram!

2011-10-20 @ 20:53:38
Postat av: Olivia

Jomenvisst! hade dock inget fyrkross utan tog havrekross istället och grahamsmjöl fick ersättas av grovt rågmjöl men det blev faktiskt inte så stor skillnad. :)



Kram, kram!

2011-10-20 @ 22:12:47
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0