Fem saker om mig...

Nu tänkte jag bli lite personligare här på bloggen och skriva fem saker om mig själv som ni förmodligen inte visste. Jag hade egentligen tänkt göra det för länge, länge sedan inspirerad av den här listan, men det blev inte av då utan jag sparade den godbiten till ett annat tillfälle. Som nu....

 

 

1. Jag är en riktig hästtjej. Uppvuxen med hästar men blev inte riktigt biten förrän i tonåren då det bet sig fast ordentligt. Fick låna en hingst (Kansas King, världens bästa Kansas) att hoppa med av vår hovslagare och så köpte vi hingstens lillebror (Nisse). Jag hade mina bästa hästår då men sedan var jag tvungen att lämna tillbaka Kansas och fick vackert vänta tills lillebrorsan var tillräckligt gammal för att ridas in. Allt fick ett abrubt slut då han förolyckades och dog. Det var så hemskt att jag inte har kunnat tänka på hästar och hoppning sedan dess för jag blir så ledsen i hjärtat över min Nisse. Men nu har jag bestämt mig för att börja ta tag i det där igen, tänka på hästar, titta på tv när det är hoppning, läsa ridsport och så småningom köpa mig en ny häst...



2. Jag är folkskygg. Så pass att jag ibland (eller ganska ofta) gått och gömt mig om det kommit någon och knackat på dörren. Jag brukar försöka stävja det beteendet men någonstans ligger det kvar i bakhuvudet att okända människor i allmänhet är läskiga och borde undvikas. Jag trivs allra bäst hemma med andra ord...

 




3. Jag är galet förstjust paket, födelsedagar och julaftnar. Man kunde ju tro att det är något som skulle mattas av ju äldre man blir men jag blir fortfarande manisk och uppe i varv när det ska öppnas paket på julafton eller på min födelsedag. Här är jag i centrum mitt i presentöppnartagen, jag tror jag fyllde 21 eller 22 och jag har på mig den första blusen jag sydde. Min dåvarande Grand danois Beppe sitter troget brevid när jag försöker gissa paketets innehåll. Vi var ett riktigt radarpar han och jag när jag bodde och pluggade i Örebro...



4. Jag har jobbat som konstmodell under flera år. Det var när jag pluggade i Göteborg och det var ett riktigt bra extraknäck. Det var riktigt roligt eftersom man får träffa på så många udda människor och så förstås är det alltid lustigt när det ringde hem och maken svarade och det var till mig och han kunde säga -Nä, hon är inte här. Hon står naken för pengar!


 

 

5. Jag har spelat saxofon sedan jag gick i fyran och var med i en blåsorkester större del av tonåren och barndomsåren. Jag har bland annat marcherat på Las Ramblas i Barcelona på en av resorna som blåsorkestern åkte med. Rackarns roligt...

 

 

I've been thinking of writing a list about things you didn't know about me for some time and now I finally got around doing it..... 1.I love horses but after my horse died in a tragic accident I haven't been able to think about riding without a great sorrow in my heart. But now, many years later I finally decided to start it up again, read horsemagazines and look at horseshows and hopefully soon find a new horse to buy. 2. I sometimes (or quite often) hide when unknown people knock at the door. 3. I'm totaly manic about christmas, birthdays and presents of all sorts. One would think thats a kind of thing that goes away the older you get but not in my case.. 4. I've worked as a nudemodell in artschools when I lived in Gothenburg. A fun job, you get to meet many interesting people and of course it's fun when the husband can reply on the phone when someones asking for me "- No, she isn't home, she stands naked for money!"5. I play the saxophone, played it since the 4th grade. I was in a marchingband most of the adolescence, on the photo I'm marching on Las Ramblas in Barcelona on one of the trips the marchingband went to.


Kommentarer
Postat av: Katrin

Kul att se! Härliga bilder!

2011-10-30 @ 15:57:35
Postat av: Mulliga M

Jag halkade in här och såg att du hade skrivit ett inlägg om London som gjorde mig nyfiken :). Jag var på samma mässa (7/10) som du och jag blev också väldigt imponerad av Merchant&Mills monter. Så fina saker de hade. Bokstånden var också härliga. Ska ni till Stockholm nästa vecka? Jag ska dit med Lisa (LGsömnad) och hjälpa henne på mässan. Ha det bra!

2011-10-30 @ 16:55:20
URL: http://mulligam.blogspot.com
Postat av: Åsa

Men så roligt! Aldrig hade jag väl kunnat ana att du är folkskygg! Det är inget jag märker på kursen, kan jag lugnt säga.



Hästtjej - jag med. Fast mer åt dressyrhållet. Inga hästar i mitt liv, mer än när jag lockar mina pojkar till ponnyridning. De älskar det, så då räcker det för mig.



Kul att se Mulliga M här! En tjej som verkar kunna allt och lite till.



Hoppas att vi ses imorgon. Då ska du äntligen få dina pengar!

2011-10-30 @ 17:30:29
URL: http://exdesign.backjohan.se
Postat av: Kristina

Roligt. Jag har också jobbat som modell, inte bara kroki, men det tyckte jag var ju det mest roliga och inte lika jobbigt som lååånga måleri och skulptur sittningar, aj aj.

Vet inte om jag skulle klara av det idag, det är verkligen ett tungt jobb.

Men jag fick också träffa en massa roliga människor ... Och det är roligt att vara delaktig i en kreativ process där alla deltagare är extremt fokuserade och ett väldigt enkelt sätt att bli av med kroppsliga hang ups. Ju mer kurvor och former desto bättre! Jag kan vara sjukt blyg. Ibland.

Det är roligt att man kan vara så komplex som människa, ha en massa sidor inom sig som kan tyckas helt motsatta.

Postat av: Olivia

Katrin

Jorå. fast allt det där visste ju du redan. :) men det är kul med gamla bilder.



Mulliga M.

Ja visst hade de fina saker, ville ha allt... Japp, ska dit. Kommer nog handla en del av er, resåren och spetsen tar ju alltid slut. ;)



Åsa

haha, nä.. det märks inte när man är ute.. Men det är ju beroende på om man är beredd eller ej på att vara social. :) Just det, jag skulle ju maila dig. Glömde bort totalt. :)



Kristina

Ja, det var en kul del av livet. fast jag borde ju skrivit konstmodell, för det var ju inte bara kroki utan lite allt möjligt. en gång skulle jag stå för måleri i samma kontrapost i två veckor, fasiken vad ont det gjorde i den höften som jag hade tyngden på efter de två veckorna.. Ja, visst är det knasigt, i vissa lägen är man jätteblyg och i andra kan man blotta hela sig själv inför massa människor.



2011-10-30 @ 20:55:47
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja Eleonora

Ha ha! Underbar kommentar från "gubben" din :D

Blev du aldrig blyg/skygg då? Eller det kanske inte var samma sak? Jag skulle aldrig våga klä av mig helt naken! Modiga dig!

2011-11-01 @ 21:26:25
URL: http://www.ensaligblandning.se
Postat av: Olivia

Nadja Eleonora

:) Första gången kan jag ju säga att det var lite nervöst, men sen var det som vilket jobb som helst. Man går in i en roll och då är det ok att vara naken. Skulle ju hata att vara naken i ett annat sammanhang, precis som de flesta.... Men i den miljön är liksom bara naturligt, men det har ju varit en del grejer runt som varit lite lustiga.



Som när de byggde om på skolan jag jobbade på och det var en arbetskille som var tvungen att komma förbi trots att han inte jobbade i den delen huset där vi hade lektion. Första gången blev han lurad på konfekten för det var lunchrast, andra gången så fick han sig en sneakpeak, men då tänkte jag att det är väl bara att bjuda på det, det kanske var hans enda chans att se en tjej naken ;)



En annan gång hade de studiebesök och 40 kostymnissar kom in i lektionsrummet, kan säga att alla verkligen blev jättegenerade och försökte att gå förbi med huvudet vänt åt andra hållet, men samtidigt försökte de agera som det inte var någonting konstigt. Det var lite lustigt, att de som var fullt påklädda var så generade.. Vuxna karlar också.. Tsssss.... (måste bara inflika att rektorn informerat om studiebesöket och frågat om det var ok, eller om jag ville ta paus..)

2011-11-02 @ 10:01:30
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Nadja Eleonora

Fniss fniss Konstigt att de som var påklädda blev mer besvärade än du :) Men de hade kanske inte heller fått chansen att se en naken tjej tidigare! Det känns lite gammalmodigt kanske att säga det här men "du har i alla fall något att berätta för dina barnbarn" :D ha ha!



Ja det kanske är så som du säger att det bara blir "ett jobb"... Modig är du i alla fall! Så det så!

2011-11-02 @ 10:52:48
URL: http://www.ensaligblandning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0