Stripes!

Till dagens symöte tänkte jag visa upp klänningen jag jobbar på just nu. Den är nästan är färdig, jag har bara knappar, knapphål och fållningen av kjolen kvar. Jag började på den förra sommaren, men mönstret till livet var inte riktigt tipptopp då och den satt lite dåligt över bysten så jag lade undan den för att lösa det problemet senare. Undanlagd men inte glömd och eftersom jag redan var inne på spåret "gör färdigt sånt som legat ett tag" tänkte jag att det är lika bra att jag tar tag i den här klänningen också. Randigt i vitt, blått och rött det är en färgkombination som är fina fisken det. Tyget är dessutom en riktigt fin glansig skjortbomull, tunt, svalt och perfekt för kommande varma sommarmånader. Jag tror det kommer bli en riktig liten pärla....









I just love the fabric of the dress I'm working on for the moment. Striped in blue, white and red in a shiny, thin cotton. I'ts gonna be a sweatie, I'm sure.

Kommentarer
Postat av: Jessica Lindmark

Vilken teaser. ;)

2011-05-04 @ 16:35:46
URL: http://gronagrenen.blogspot.com/
Postat av: Erika

Så duktigt av dig att ta itu med dina UFOn! Jag har tre UFOn som jag tänkte fixa innan semestern, det är ju sällan mycket arbete, men bara så tråkigare än att klippa ut nytt. ; )

Klänningstyget ser mycket lovande ut, som vi tidigare konstaterat måste det vara världens bästa färgkombination =)

2011-05-05 @ 13:19:00
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej, Olivia!



Nu hann jag äntligen med att kommentera. Såg ju ditt inlägg redan i tisdags... Ser ju väldigt lovande ut! Tyget är urfint (som vanligt). Och du: Den där gula klänningen du hade sytt förra veckan var hur fin som helst!! Jag är väldigt avis;) Och så gillade jag fotona du hade tagit med höet. Såg helt rätt ut;) Har du en bondgård i närheten?



Vad kul med den där stickade tröjan som du fortfarande kunde ha. Smart med plagg som håller från 10 år till vuxen! Kan du inte visa den på bloggen nån gång? Vore kul!



Ha det så bra! Hälsar Maja!

2011-05-05 @ 22:20:55
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Olivia

Jessica

hehe, ja, mer bilder kommer senare...



Erika

ja, visst är det..har visserligen en del kvar..men, ah, de kan få ligga. för nu är jag sugen på att klippa till nya grejer.. :)



maja

Åh, tack. ja nu är det bara det varma vädret som saknas för att kunna ha den också. Ja, det är min mammas gård, så jag riggade lite hö och tog fotona där istället..när det ändå var varmt ute..

Absolut kan jag visa upp den...skriver upp i den mentala "att göra listan" ;)

2011-05-06 @ 09:47:41
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0