Randiga klänningen...

Den randiga klänningen fick sig ett matchande skärp också. Det är rackarns fint med skärp i samma tyg till klänningar tycker jag. Det blir en fin helhet så att säga. Till skärpet fick jag också chans att inviga ett av mina bakelitskärpspännen som jag köpte i vintras. Dessutom var jag smart nog att sätta fast det med en tryckknapp så man lätt får av det så man kan använda till fler skärp...









Yesterday I finished the belt for the lastest dress and finally I got to use one of the bakelite beltbuckles that I bought several months ago..There's something special with a dress that has a matching belt, feels more complete in a way.

Kommentarer
Postat av: Erika

Snyggt! Skärpet är verkligen pricken över i:et, kanske delvis för att den bryter mönsterriktningen? Fast jag tycker nog alltid om matchande skärp =) Fin är klänningen i varje fall!

2011-05-11 @ 14:58:27
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej, Olivia!



Av någon outgrundlig anledning har inte mina kommentarer "fastnat" här hos dig de senaste gångerna jag försökt kommentera? Sedan såg jag att du hade haft problem med bloggen.. Kan det vara därför?



Hursomhelst, hoppas att det funkar nu! Hade velat berömma dig för den gula klänningen du sydde för ett tag sedan. Så fin!!! Så det berömmet får du i efterskott;) Vad snygga bilderna i halmen blev:) Så stilsäkra. Har du en ladugård i närheten nu när ni flyttat?



Och syrummet ser så hemtrevligt ut. vad mysigt att ni bor på landet nu! Blir riktigt avundsjuk!



Och du, den där tröjan som din mamma hade stickat till dig när du var liten, som du fortfarande kunde ha... Kan du inte visa den någon gång? Så söt historia, så jag blev lite nyfiken på den!



Många hälsningar från Maja

2011-05-11 @ 15:44:05
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Gunilla De luxe

Fint som alltid! Mycket tjusigt när skärpspännet matchar armbandet och glasögonen.

Ha det fint i solen!

2011-05-11 @ 17:12:22
URL: http://gunilladeluxe.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Erika

Jo, Det är roligt att leka med ränderna...Väldigt tacksamt på det sättet randigt tyg. :)



Maja

Men, hm, jag såg ju att du skrivit en kommentar om den gula någonstans, fast det var inte på "gul-klännings-inlägget" utan på det efter tror jag...för jag svarade på den..men jag svarar här med...jo, min mamma har en stor lada som jag fotade framför, jag såg höet ligga där så då tänkte jag att det såg ju lite chict ut. :)

Jag ska leta reda på den där tröjan, det är klart jag ska stilla din nyfikenhet. :) Ja blogg.se verkar ha hållt på med något för driften har varit lite knepigt..får hoppas det går över snart.



Gunilla

tackar tackar...ja, rött är ju en schysst accentfärg.. lätt att samla på sig sånt också...

2011-05-11 @ 17:43:21
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Démo F.

Just upptäckt din blogg och jag stannar!

Fin stil och trevliga inlägg.

Tack!

2011-05-12 @ 11:59:55
URL: http://www.todounpunto.blogspot.com
Postat av: Helga Norling

WOAW! helt fantastisk! är det eget mönster? jag vill ha!

2011-05-12 @ 20:05:56
URL: http://ihelgashuvud.blogg.se/
Postat av: Olivia

Démo F

Vad kul att du gillar den.Välkommen hit!!



Helga Norling

Tack,tack!!! Ja det är eget mönster... jag syr bara sånt som jag ritat själv, har bara blivit så...kanske eftersom jag gillar mönsterkonstruktion väldigt mycket samt att jag ändå skulle behöva ändra om de färdiga mönsterna att det liksom känns enklare att rita från "scratch"... :) Vad kul att du gillade det...fakutm är att jag har planer på att börja göra mina mönster i flera storlekar och sälja..så håll utkik om du skulle vara intresserad. när jag väl börjar med det så kommer jag annonsera om det här på bloggen... :)

2011-05-17 @ 16:29:08
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0