Kadettrand...

Just nu håller jag på med en liten sommarkavaj i en härlig kadettrandig bomull som jag har haft liggande i några år. Jag har alltid velat ha en ljus nätt kavaj med trekvartsärm och nu har jag snart en. Perfekt då man istället för kofta vill ha något snajdigare och vad är väl snajdigare än en randig kavaj. Jag kanske till och med borde göra ett knapphål i slaget så man kan fästa en nejlika där när man vill vara extra tjusig. När kavajen är färdig kommer det finnas kvar tyg så jag kan sy mig en matchande liten pennkjol också, eller kanske en sådan med motvecksslitsar som jag sydde här senast. En alldeles randig sommarkostym med andra ord, snitsigt värre!


 

 

I'm working on a little jacket in a striped cotton. It will be a neat little summerthing with a slim fit and happily I even have enough fabric to make a little pencilskirt to match. I've always wanted a summersuit, and soon I'll have one...


Kommentarer
Postat av: Jessica Lindmark

Grymt tjusigt det kommer att bli! Du är verkligen en inspiration för oss andra som behöver öva på mönsterkonstruktionen ;)

2011-05-24 @ 12:13:59
URL: http://gronagrenen.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Det där blir säkert sååå somrigt och snyggt och fräscht!En röd klänning under med någon detalj i samma tyg vore ju kanske oxå något? Bälte, passpoalkant ,krage och uppslag på ärm....Åh, vad jag önskar jag kunde sy! Vilken frihet att få skapa precis det man önskar!Jag är rädd för min symaskinsfrustration....

Postat av: Kristina

Det där blir säkert sååå somrigt och snyggt och fräscht!En röd klänning under med någon detalj i samma tyg vore ju kanske oxå något? Bälte, passpoalkant ,krage och uppslag på ärm....Åh, vad jag önskar jag kunde sy! Vilken frihet att få skapa precis det man önskar!Jag är rädd för min symaskinsfrustration....

Postat av: Olivia

Jessica

Ja, jag hoppas det...det är något visst med kadettrandigt. väldigt klassiskt...Javisst, det är bara att öva på med mönsterkonstruktionen, svårt i början men sen tar det sig...



Kristina

Tack, ja det vore snyggt, har dåligt med rött tyg faktiskt trots att det är en favorit. Måste åtgärdas det är klart. ja, sy sina egna kläder är det bästa som finns... :)

2011-05-24 @ 20:48:56
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: eddy

å den längtar jag efter att få se. den ser verkligen superhärlig ut såhär långt=)

2011-05-24 @ 21:57:32
URL: http://blogg.passagen.se/eedysblogg
Postat av: Maja

Hej!



Vilken utomordentligt stilig sommar-ensemble det där kommer att bli! Risk för att du får jobb på Cooper/Draper/Pryce igen...;)



Kul att du är så produktiv. Är det månne det nya syrummet som inspirerar?



Hälsningar från Maja



2011-05-24 @ 22:31:15
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Olivia

eddy

ja jag hoppas jag får till den. det är några grejer jag inte kan bestämma mig för hur jag ska göra än, men får jag bara tänka någon dag så löser det sig nog...



Maja

Ja det hoppas jag på...hehe, jo jag borde skaffa mig ett kontorsjobb, allt för att matcha kläderna, men det finns väl inte några kontor som är så stiliga som Cooper/Draper/Pryce, iaf inte i sverige.. darn it. ;)



Tja, det är trevligt med ett eget rum, men också för att ska jag på semester om några veckor och vill ha lite nya ensembler färdigt tills dess...



hare bra/ Olivia

2011-05-25 @ 07:49:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Ser lovande ut! Även om jag älskar A-kjolar så vete tusan om inte en pennkjol vore bättre i det tyget... Såvida du inte har rejält av det och kan göra en A-kjol där ränderna går på diagonalen och möts mitt fram o mitt bak... Mönsterpassning, men ack så tjusigt!

Jag önskar verkligen att jag hann sy ett alternativ till koftorna till sommaren, men tiden räcker nog inte till. Framför allt skulle jag vilja ha något där blusärmarna får plats. Hmm... Får se hur lång tid resternade sommarkläder tar =)

2011-05-26 @ 15:33:59
URL: http://swingingvintage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0