Inspiration...

Ibland när jag kör fast i ett tankesätt angående kläder och färger så tittar jag på bilder som jag sparat i datorn för att få lite förnyad inspiration. Den här tycker jag är helt underbar men tyvärr kommer jag inte ihåg var den kommer ifrån. Men den får mig att se på brunt och orange på ett helt nytt sätt. Förr var det de färgerna som kom sist på listan över vilka färger jag vill klä mig i men annat är det nu. Jag har bland annat införskaffat mig en väldigt fin brun bomullssatäng som jag tänkte sy en cirkelskuren kjol av och så hittade jag en stuvbit i mina gömmar med chokladbrunt bomullstyg med vita prickar på som ska få bli en matchande blus.


 

 

Till råga på allt så inser jag att mina nya skor tillsammans det senaste bakelitarmbandet kommer passa perfekt för att få en liknande känsla.....Orange och brunt, det behöver inte bara vara 70-tals inredning inte. Tänk att man kan undervärdera två färger så kopiöst..... Men det är ju aldrig försent att ändra sig....Sen måste jag bara se till att få lite färg på benen för än så länge är de långt ifrån lika fräscht solkyssta som de på bilden.

 

 



I'm looking through my picturefile on my mac and finds this wonderful inspiration for brown and orange. Don't know where I found it but it really makes me change my mind about brown and orange. Because they can really be two very stylish colours to combine. So I get inspired and buy some lovely shiny cotton for a cirkleskirt and to that I'll wear my new shoes and my latest orange bakelite bangle....Orange and brown, not only for seventies furniture it seems.

Kommentarer
Postat av: Erika

Härlig bild! Jag har också varit skeptisk mot brunt och orange, men på klänningen på bilden var de ju klart fina... Det här med färger är konstigt, vad som får oss att ändra åsikt. Är det genom yttre påverkan (ser man en färg tillräckligt ofta så blir man nog efter ett tag mer accepterande), eller är det med åren (som smaker) det ändras? Tänkvärt. En färg som senaste året letat sig in i min garderob är ljusgrönt. Har aldrig tyckt direkt illa om den, men heller inte valt den. Härligt att man kan ändra sig! =)

2011-05-16 @ 09:52:22
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: karin - trattoria

härlig klänning!

2011-05-16 @ 15:54:21
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: Olivia

Erika

Ja visst är den...ja vet inte...det kanske beror på vilken känsla man befinner sig i...för jag tror att färg och känslor hänger mycket samman...eller nått..



Förr om åren älskade jag smaragdgrönt, hade det jämt, men nu tycker jag att jag ser kall och konstig ut i det...knepigt...samma med färger i ett rum...förut ville jag ha massor med färg och pastell..men nu tycker jag nog nästan att brunt och beige är snyggast. det är lite mer vilsamt för ögonen också...

Ljusgrönt är snyggt, kan tänka mig att du ser snygg ut i ljusgrönt/pistage...



Karin/trattoria

Eller hur...man längtar lite efter den där sommarvärmen när man ser den....

2011-05-17 @ 17:43:27
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0