Vattendrömmar...

Jag har alltid älskat att bada. Ända sedan jag var liten och mamma fick stå på stranden och ropa efter mig när vi skulle gå hem och jag följdaktligen vägrade gå upp..Jag var alltid mer under vatten än över det när vi badade och det har hängt med ända till vuxen ålder. Konstigt nog har jag aldrig varit något vidare bra på att simma, men det måste väl berott på att jag tyckte det var tråkigt när man hellre lekte och plaskade runt....

På senare tid har jag fått en väldigt stor lust att träna upp mina simkunskaper lite och då måste jag ju givetvis skaffa mig en snygg baddräkt. Jag har ännu inte hittat rätt tyg, inte heller har jag något uttänkt mönster på hur jag vill att den ska se ut förutom en vag generell idé.... För inspiration finns ju den självklara Ester Williams att titta på. Hon är så tjusig och stilig och fångar verkligen den där känslan som jag är ute efter.....Kanske skulle jag till och med börja med konstsim....Det vore något det!



'

 

 

 

 

Lately I've been yearning for swimming and bathing...When I was a child I always loved goning to the lake and bathe but on later years I've not found the time to do so....So I've been thinking of starting to swim on a more regular basis, therefor I must make myself a swiningsuit...Not having any fabric or a clear idea of how my swimsuit should look it's just on a dreambasis for now...But for inspiration I turn to the ever so lovely Ester Williams.....She really captures the water-feeling that I'm after....


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag älskade också att bada som liten, numera är jag lite för kräsen med vattentemperatur aoch avsaknad av saker i vattnet för det =) Men simning ska ju vara en väldigt bra träningsform, och det blir säkert roligare i en tjusig baddräkt! EWs badräkter är så otroligt snygga, helt fantastiska.

2011-06-17 @ 12:39:54
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Ja, jag hoppas att jag kommer igång med det också, jag behöver en ny motionsform. ;)



Har nu införskaffat nylon/spandex-strech så jag är iaf ett steg närmre... :) Ska bara luska ut vad för slags modell man skall sy sen ska jag prova...

2011-06-18 @ 15:50:14
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, jag har utnämnt den här sommaren till en badsommar! Är också på jakt efter något att simma i, inte lätt!

2011-06-18 @ 22:41:38
URL: http://www.lisakristin.wordpress.com
Postat av: Olivia

Lisa

Vad kul, ja man får hoppas att det blir varmare för det vore ju roligt att simma i sjö istället för klorvattenbassäng. NÄ, det där med badkläder är för jäkla svårt, har nog aldrig haft några som jag gillat helt, alltid varit något "fel" på dem...

2011-06-18 @ 23:11:37
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0