Läckö slott...

Igår var jag på invigningen av Läckö slott. Min mor har en utställning där och jag hjälpte henne göra i ordning det stista och så givetvis stannade vi en stund för att mingla och äta snittar och titta på underhållningen. Det är alltid något visst med en spelande blåsorkester, det väcker minnen från då jag själv var med i blåsorkester och drog i med min saxofon för fulla muggar.


 

 

Förutom den sedvanliga blåsorkesterinledningen var det som vanligt tal och så lite smakprov ur Läckö slotts kommande operarepertuar. Jag blev väldigt glad när de bland annat uppförde ett stycke som råkar var en personlig favorit, nu har jag lägligt glömt vad det heter men det var fint iallafall... "Sous le dôme epais" av Delibes var det ju... Minne som en guldfisk, måtte vart att de sjöng den i svensk översättning.

 

 

 

Dagen till ära hade jag på mig min begravningsklädsel, den svarta kjolen och sidenblusen. Jag tänkte det var dags att de ge dem lite roligare minnen...Dessutom fick jag inviga min nya svarta handväska som jag fick med posten i veckan. Jag gladdes även åt att mitt fina halsband med turkost murano-glas hittades så det kunde komma till användning. (Jag har letat efter det i flera månader och så hittade jag det i en liten ficka på en väska som jag glömt titta i.)

 

 

 

 

Som om inte det vore nog att klä upp sig och gå på invigning på slottet, stannade mamma och jag på tygoutlletten i Brännebrona på vägen hem. Jag fick med mig åtskilliga meter tyg hem och har nu fyllt mitt lager under trappen till bristningsgränsen. Vilken glädje det är i att köpa tyg!

 

När jag sedan väl kom hem hade maken förberett grillen och kvällen avslutades med en mycket god middag... Det är vad jag kallar en trevlig lördag.

 

 

 

 

Yesterday I had a wonderful saturday. First it was this years opening of Läckö Castle, I dressed up in my black clothes resently used for grandpa's funeral. I thought they could need some good memories. After that I went to a fabric outlet and really found some great fabrics to a good price. When I came home my husband had prepared the barbeque and we had a very tasty dinner. A very good saturday I would say.....


Kommentarer
Postat av: betty J

Vad är det för utställning din mor har på Läcköslott?

kram Betty J

2011-06-12 @ 16:34:55
Postat av: Olivia

ja, det är ett rum där hon visar lite stickade tröjmodeller bland annat, och så är det lite information om ull och dess användning...De har ju haft får där på läckö så det passar in lite...Så är det ju trevligt med lite olika saker att titta på.. Tror det är 12 året i rad som hon har grejer där faktiskt..Sen säljer de garnerna i slottsbutiken med... :)



hare bra! / Olivia

2011-06-12 @ 17:36:54
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det verkar ha varit en perfekt Olivia dag!

Så snygg, även i svart.

2011-06-13 @ 18:08:53
Postat av: Olivia

Ja det var det verkligen...det är härligt med sådana dagar...

2011-06-14 @ 10:42:46
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Väldigt snyggt med den cerise tröjan till.

2011-06-17 @ 13:21:57
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0