En perfekt sommarblus...

Jag gjorde en blus efter mitt singoallamönster direkt efter jag gjorde det där nattlinnet i förra veckan men så hann jag inte använda den förrän idag. Den visade sig vara en ypperlig modell för varma fuktiga dagar så som denna. Det kommer bli fler singoallablusar i min garderob innan sommaren är slut det är ett som är säkert. En ny favorit skulle man kunna säga, igen....




 

 

 

 

Today I got to use my latest peasanttop at work. It turned out to be a perfect blouse for hot sticky days. It'll not be the last I make this summer, thats for sure. A new favorite is born....Again....

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej!



Väldigt söt blus! Så somrig! Smocken verkar ju både praktiskt och dessutom är det ju en väldigt fin detalj. Gillade ditt nattlinne mycket också! Syr du med elastisk söm, eller? Jag läste ju det där med att du rullar upp tråden så att den blir spänd, men jag funderade på hur du gör sedan...



Har du provat att brodera smock någon gång? Jag har sett så söta barnkläder av rutigt tyg där de sytt särskilda mönster och veckat tyget med utgångspunkt från rutorna... Verkar klurigt men blir så fint!



Hade tänkt fråga hur du hade fått till de snygga fotona, men sen fick jag ju reda på att det var tagna med mobilen. Vilken grej! De ser jätteproffisga ut:)



Hälsningar från Maja

2011-06-08 @ 14:13:24
URL: http://husmorsskolan.blogspot.com
Postat av: Fia

Jättefin. Jag har alltid gillat singoallablusar.

2011-06-08 @ 20:46:28
URL: http://virkmamma.blogg.se/
Postat av: Olivia

Maja

tack, ja det är både fint och praktiskt. väldigt lättburet..Jo jag rullar elastisk sytråd på spolen, sen är det bara raksöm. Med vanlig tråd som övertråd.... Hur lätt som helst.



Åh, ja det är ju väldigt fint att brodera smock. har aldrig gjort men det kanske blir att man försöker sig på det någon gång i framtiden, man vet aldrig.



Ja, visst är det. jag laddade ner en app som heter Hipstamatic. vet inte om det finns så man kan använda det på nätet också.. har inte kollat. men det var väldigt kul att exprimentera med som alternativ till "finkameran" . ;)



Fia

tack....ja singoallablusar är mysigt...sommrigt och lättburet...

2011-06-08 @ 21:35:36
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0