Semester...

Äntligen några dagars semester och dags för att ta det lite lugnt och ladda batterierna. Igår ägnades större delen av dagen ute i solen bakom huset. Valpen fick följa med men det är inte lätt att få någon läsro när man hela tiden får gardera sig för vassa tänder som vill gnaga på allt och se till att inget olämpligt inmundigas av det lilla livet. Vad som helst tycks vara roligt att ha i munnen för de där små, inte bara jag själv utan även mossa och kottar och vadsomhelst annat. Jag använde mina nya shorts tillsammans med min röda bikiniöverdel (från Lindex för två år sedan tror jag). Jag har inte kommit igång med att sy mina egna badkläder än, eftersom jag fortfarande väntar på min beställning av resår. Ett solliv vore också högt eftertraktat men jag tänkte låta sömnaden ligga lite lågt nu i några dagar och bara lata mig istället...Får se hur länge det går innan jag bara måste sy något till, förmodligen inte så länge om jag känner mig själv rätt...


Glasögonen hittade jag på Lindex för en 60-lapp. För att var billighetsglasögon tyckte jag de satt riktigt skönt.









A couple of days holliday to just relax and load the batteries. Most of yesterday was spent in the sun on the back of the house. Allthough it's not very easy getting any reading done whith a three months old puppie in the midst. So most of the time where spent checking so that she didn't eat anything bad or stop her from chewing on me. My new shorts are paired with a bikini-top from the year before last. A suntop in the same fabric as the shorts are highly desirable, but for now I'm on holliday and the sewing is at a rest. Allthough I'm pretty shure that I just will have to sew something soon, usually these rests don't last long....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0