Metal!

Häromdagen gick det en dokumentär på Svt som var riktigt bra om det gamla metalbandet Anvil. Det mest otursförföljda bandet genom tiderna som aldrig slog igenom trots ihärdiga försök och riktigt bra musiker. 30 år senare försöker de fortfarande att få drömmen att gå i uppfyllelse men det är verkligen inte lätt. Det är nästan svårt att förstå hur man efter 30 år av motgångar fortfarande kan brinna för sin musik och fortfarande kämpa för att det ska lyckas. En väldigt inspirerande dokumentär måste jag säga och man känner verkligen med killarna i bandet speciellt Lips (sångaren) som sliter och sliter utan att ge upp. Det var inte annat än att man blev tårögd både en och två gånger under filmens gång. Det trodde jag aldrig om en metal-dokumentär må jag säga...

Dokumentären ligger ute till och med början av Juli, så kolla nu! Efteråt vill man bara gå till en skivbutik och köpa alla skivor bara för att stötta dessa otroligt inspirerande karlar som bara fortsatte kämpa med sin dröm om att bli rockstjärnor och som iallafall i mina ögon är det.....




A couple of days ago the dokumetary "The story of Anvil" was on swedish television. It's a really good musicdocumentary and one of the most inspiring things I ever seen. These guys really had some bad luck through the years and still they don't give up...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0