Inte så intressant...

Jag har inte så mycket intressant att komma med i det här inlägget egentligen. Snön är blaskig och inte lika fin längre vilket bara ökar på längtan efter sommarvärme. Jag syr på några blusar men kommer ingen vart för jag sitter hela tiden och dagdrömmer om andra saker, som sommar och sol. Det här fotot är från i somras och fotografen är en liten treåring som gick lös med kameran då vi hälsade på vänner uppåt stockholmstrakten. Förvånandsvärt oskakig bild för att vara tagen av en person i så unga år. En fotograf i vardande kanske. Hursomhelst får det mig att bara längta ännu mer efter värme, då man kan ha klänning och kofta igen, sitta ute och grilla och då mörkret knappt ens kommer mitt i natten....

 

Annars vill jag bara rapportera att Etsy är totalt beroendeframkallande och har man inget bättre för sig kan man sitta framför datorn i timmar och titta på fina saker som man önskar sig. Just nu har jag några fina postpaket att se fram emot. Lite mer zigzag-band, några tygmärken i form av ankare för en komplett "sailor-look" och några röda bakelit skärpspännen som jag inte kunde motstå. Sen så ligger ett rött bakelitarmband rätt högt på önskelistan, så högt att jag grämer mig över att julen är över och att det är långt till födelesdagen.....Ojojoj, vad ska man göra när man försöker vara omaterialistisk men ändå känner det där "vill-ha-suget".......

 

 

 

 

 

Man ser ju tydligt att de där röda glasögonen jag har verkligen behöver ett matchande armband, jojo....Verkligen!


Kommentarer
Postat av: Erika

Lol! Kan bara hålla med, Etsy är farligt! Har dock lyckats hålla mig borta från att faktiskt handla där, bara slösat bort oändliga timmar framför datorn tittandes på vintage symönster. Jag räddas dock från köpsuget av medvetandet om att mönstret behöver justeras så in i norden och det är lättare att göra ett själv =)

Men visst behöver glasögonen ett rött bakelitärmband, fullkomligt uppenbart!

2011-01-09 @ 18:00:02
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Hehe, mm....jag har ingen karaktär alls. förr så hindrades jag iaf av att jag tyckte paypal verkade besvärligt. nu när jag skaffat det och jag insett att det är jättesmidigt så är det svårt att hålla sig..har typ 5 paket att vänta nu. zigzag.band galore. :) Jo, mönstrerna som finns är fina. men som du säger, för mkt att ändra på så det är inte värt det. bättre att rita eget som liknar istället....

2011-01-09 @ 23:07:43
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0