Gammal?

De senaste veckorna har jag helt plötsligt känt mig mycket äldre. Det beror kanske på några upptäckter som jag gjorde om mig själv.

* Favoritprogrammen på tv just nu är bland andra Antikrundan, På spåret och Stjärnorna på slottet. (Har inte börjat följa Fråga doktorn än, men det kanske inte är långt ifrån)

* Jag irriterar mig lätt på ungdomar på stan, när de sitter på marken i hösäckstil (dock förekommer det ju inte så mkt nu i snön), när de tuggar tuggummi och skriker iställer för att prata, när de har byxorna i knävecken undrar jag vart det hela ska sluta. Framför allt stör jag mig väldigt mycket på de ungdomar som kör för fort i sina skrotbilar och tycker att vägen är deras...De har helt enkelt inget vett...(Förresten kan ju det sägas om alla fortkörare....Inte bara de unga....)

*Jag föredrar att gå och lägga mig tidigt på kvällen.

*Jag förstår inte dagens musik och kan knappt lyssna på P3 längre utan här går kanalerna P1 och P4 sig varma.

*Den alkoholen jag dricker är i princip enbart portvin eller kanske någon sorts sherry som man tar till en kaka efter söndagsmiddagen.

*Jag har börjat tänka på sjukdomar som man kanske har eller ska få.

* När jag träffar vänners barn får jag verkligen undertrycka en lust att klappa dem på huvudet eller nypa lite i kinden på dem och skrocka och påpeka vad stora de blivit.

Nu är ju frågan om detta verkligen gör en gammal eller om det är fråga om karaktärsdrag man alltid har haft. Jag är ju trots allt bara 28 och det är ju ingen ålder på en häst...Det kanske är en begynnande 30-kris fast då å andra sidan skulle man väl tycka det var obehagligt då. För det gör jag inte, istället känns det som att man äntligen håller på att komma ikapp och att komma ikapp med sitt mogna inre "jag" det är ju inte fy skam....

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

jag har kollat antikrundan sen jag var liten haha. och ett och annat fråga doktorn avsnitt har det blivit, slutade dock för jag började bli lite för hypokondriskt. såg doktorn en gång på flygplatsen i umeå, lite coolt.

2011-01-23 @ 16:18:10
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: olivia

hehe, coolt...

2011-01-23 @ 16:28:17
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Anne Toft

Heh - jeg kan godt følge dig i mange af de punkter du har opremset, især den med Antikrunden...følger du så også med i Antikmagasinet på svt.play? Hvis ikke er det et kig værd. På dansk dr1 har vi også et program, der hedder skattejægerne (jeg har linket til det på min side). Anyways nu hvor du følger med i det andet, kunne det da også være at det her var af interesse...og jeg synes bestemt ikke, at det er et tegn på, at du er ved at blive gammel - en god ven, jeg har, siger altid, "man er så gammel, som man føler sig"...dette passer vel til en vis grænse, indtil man bliver virkelig gammel ;)



Man bliver jo ældre...jeg er også nået til det punkt hvor det med at gå ibyen ikke længere indebærer diverse clubs, men nok mere en hyggelig kaffebar...med modent musik (jazz) eller lignende. Man ændrer smag...



...jeg også lige blevet 27 ;)

2011-01-25 @ 18:42:39
URL: http://toft-toft.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Anne Toft

ja svt.play är en gudagåva, är verkligt beroende av den funktionen....



och du har rätt... man är inte äldre än man känner sig, jag har ju alltid varit sån, ända sedan jag liten...Det är ju istället en fråga om att man har en väldigt bra smak och inte följer strömmen. När man var yngre var det ju ibland lite så att man kanske inte riktigt vågade stå för att man gillade annat än "mainstream", så man såg till att hänga med lite i de där andra stilarna också....



2011-01-25 @ 20:55:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0