Det där med att bli besatt...

Nyss var jag besatt av zigzag-band. Nu har jag en ny grej som jag blivit besatt av. Armband av retroplast. Jag nämnde ju det där röda armbandet i förra inlägget, det är det saken handlar om. Så råkade jag se den här bilden på flickr och kände en saknad stor ungefär som den där fyrkantiga lådan...Nu har jag armbandsurfat handlederna ömma igen och då vet man att det är dags att tänka på något annat....Men det blir svårt....Riktigt svårt...






(Carmen Miranda är ju väldigt mycket förknippad med färgglada armband....Stilig kvinna det där..)

Kommentarer
Postat av: Erika

Oj oj oj vilken fin samling hon hade! Förstår att det blev ännu svårare att motstå... Sen kan jag uppleva att nu när ljusbristen börjar närma sig sin kulmen så ökar shoppingen och kreativiteten minskar! Dvs mer tid shoppingsurfande framför datorn... En kompis till mig har hittat en bot mot Tradera och Etsy: Polyvore.com, en sida där man kan sätta ihop och spara hela outfits. Verkar jätteskoj! Just nu är jag klistrad vid symaskinen, men när syinspirationen tryter så ska jag leka med den sidan =)

2011-01-12 @ 15:16:29
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Mjo, jag vet!!! Bakelit är mitt nya favoritmaterial! :)



jag har verkligen svårt att sätta mig vid symaskinen just nu, istället planerar jag allt jag vill ha färdigt till våren, men det händer inte så mycket... Ska försöka skärpa mig lite och få färdigt lite saker....

2011-01-14 @ 23:22:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0