Snöoväder...

Även om jag längtar efter våren nu så måste jag erkänna att snö är rätt mysigt det med. Iallafall när man kan sitta inne i mors stuga framför brasan och värma sig. Röda stugor gör sig nästan bäst under ett täcke av snö med rök som kommer upp ur skorstenen.

Idag var det tänkt att maken och jag skulle åka till Göteborg och göra lite ärenden över dagen men vädret kom ivägen. Istället sysslar jag med lite allt möjligt annat som också behövde göras.... Som att snickra lite lådor som skall med till mässan nästa vecka, väva, sy på ett par nya byxor, steka plättar till lunch och gosa lite med hunden som nu är helt frisk....



 

Two days of snowing and the cottage is complety covered again, best to stay at home infront of the fire and wait it out...

 


Kommentarer
Postat av: betty J

Hej!

Jag undrar lite vad du sysslar med? Jag läste att du är utbildad historiker och jobbar som syslöjdsvikarie. Är du vikarie på "heltid"?

kram betty j

vad skönt att hunden är frisk!

2011-02-12 @ 10:11:41
Postat av: Olivia

betty j



Jag hjälper till i familjeföretaget, vi säljer färger för textil, konsthantverksgarn och sådana saker. sen jobbar jag ibland som vikarie, eller gör andra frilansuppdrag, lite allt möjligt med andra ord.



jag ju min examen i historia också, men jag har på nått sätt glidit ifrån det lite till förmån för textil istället på senare tid, sen är det ju väldigt få arbete inom museivärlden där jag ursprungligen tänkte att jag skulle hamna.....Nu är ju sömnad en stor del av mitt liv istället och jag tänker nog söka mig till utbildningar inom det området så småningom...Men som jag ser det är textil, design och historia, spec. med genusinriktgning väldigt intressanta ämnen att blanda...Så vad det blir i framtiden vet jag inte riktigt... "Work in progress" kan man kanske säga. ;)



Ja det är jätteskönt, hon är nog allt lite piggare än vanligt tiill och med...

2011-02-12 @ 10:40:50
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Anonym

betty j



Jag hjälper till i familjeföretaget, vi säljer färger för textil, konsthantverksgarn och sådana saker. sen jobbar jag ibland som vikarie, eller gör andra frilansuppdrag, lite allt möjligt med andra ord.



jag ju min examen i historia också, men jag har på nått sätt glidit ifrån det lite till förmån för textil istället på senare tid, sen finns det ju rätt få arbeten inom museivärlden där jag ursprungligen tänkte att jag skulle hamna.....Nu är ju sömnad en stor del av mitt liv istället och jag tänker nog söka mig till utbildningar inom det området så småningom...Men som jag ser det är textil, design och historia, spec. med genusinriktgning väldigt intressanta ämnen att blanda...Så vad det blir i framtiden vet jag inte riktigt... "Work in progress" kan man kanske säga. ;)



Ja det är jätteskönt, hon är nog allt lite piggare än vanligt tiill och med...



2011-02-12 @ 10:45:10
Postat av: Olivia

betty j



Jag hjälper till i familjeföretaget, vi säljer färger för textil, konsthantverksgarn och sådana saker. sen jobbar jag ibland som vikarie, eller gör andra frilansuppdrag, lite allt möjligt med andra ord.



jag ju min examen i historia också, men jag har på nått sätt glidit ifrån det lite till förmån för textil istället på senare tid, sen finns det ju rätt få arbeten inom museivärlden där jag ursprungligen tänkte att jag skulle hamna.....Nu är ju sömnad en stor del av mitt liv istället och jag har lite planer på att vidareutbilda mig inom det området så småningom...Som jag ser det är textil, design och historia, spec. med genusinriktgning väldigt intressanta ämnen att blanda...Så vad det blir i framtiden vet jag inte riktigt... "Work in progress" kan man kanske säga. ;)



Ja det är jätteskönt, hon är nog allt lite piggare än vanligt tiill och med...



2011-02-12 @ 10:47:32
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: betty J

vad heter familjeföretaget? Jag är själv textilkonstnär o konstvetare.

kram Betty

2011-02-13 @ 11:49:37
Postat av: Erika

Härlig bild! Älskar också vintern, rätt skönt att det är kallt på riktigt och inte 2 plusgrader med regn och vind...

Vilket sammanträffande, jag är också historiker! Har alltid älskat historia, ur så många synvinklar som möjligt. Men det är ju inte en utbildning som leder till jobb direkt, så jag arbetar som receptionist =)

2011-02-14 @ 12:25:35
URL: http://swingingvintage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0